HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Vår!

Publicerad 2013-04-17 20:20:15 i inredning mm.,

Det tinar ju! Kan inte var så himla länge kvar nu innan snön e helt borta..Himla skönt! Har hivat undan alla vintergrejjer och tömt blomlådor och krukor på ris och sånt. Fick till och med iväg lilla julgranen den här veckan ;-P Var på tiden...Kanske börjar vara dax att byta ut amaryllisen i V-rummet mot nått somrigare oxå? Hahaha! Kanske en levande grön växt? Ganska härligt i alla fall att det börjar bli vår

..men bara ganska. För det är ju oxå då man ser allt som måste fixas på huset. Typ måla om, byta knutbrädor och vindskivor, kitta om flera av fönstrena, byta vår vattenskadade altandörr, gärna byta ut ytterdörrarna oxå...och varför inte garageporten? (Tydligen en livsfarlig modell numera...iofs har den suttit där i 30 år och ännu inte skadat nån...men är den farlig så är den...) Byta ut allt grönmålat golv på bron. Fylla på med ett ton grus på uppfarten, byta ut stockarna runt uppfarten, färdigställa altangolvet, riva altantaket, bygga ett nytt, gräva bort all sand vid husgaveln och ersätta med jord och gräs, riva bodan och köpa en ny, fixa den där grillplatsen (som just nu är en väldigt provisorisk variant) rensa bort hallonbuskar, klippa ner vinbärsbuskarna, klippa ner häcken, flytta på odlingslådorna (som placerades bredvid vår jättegran..vilket har gjort att allt som växer i lådorna smakar beskt!)

Jorå...det var utsidan då...sen var det ju lite att pyssla med där inne oxå..Jorå, Lägenhet.NU..

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-04-17 20:45:33

Phuuu, jo, det finns jobb med hus...men sååå skönt att det tinar fort nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela