HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

10 år...

Publicerad 2013-04-26 18:58:00 i Allmänt,

I 10 år har jag och Stefan hållt ihop. Vi träffades ute i krogsvängen en aprilnatt 2003. Vi hade stött på varandra i umgängeskretsen innan det men liksom aldrig sagt mer än ett hej. 
Nåväl...åter till aprilnatten då.. Vi började dansa, prata och hade massor att surra om. Vi började umgås, träffas efter det... Nån vecka senare hade vi fallit dit båda två. Sommaren kom och vi spenderade lediga dagar på en gräsplätt vid stranden ett stenkast från min lilla etta. Läste deckare på en filt i solen, badade, myste på...allt var rosa, magkill, lycka. Den överlägset mest underbara sommaren i mitt liv! Den sommaren blev det oxå ett plus på stickan...och vi hade fått ett litet pyre i vårt liv! Lilla, lilla pyre! Allt kändes så rätt! Så fint! Vi flyttade ihop, bytte stad, flyttade större, hjärtat tog examen, fick jobb...jag växte, växte och växte lite till...och nästan ett år efter att vi träffades kom hon; den sötaste lilla trollbebis som funnits ju! Och hon var vår! Lycka! Vår Emilia :-)
 
Vi stapplade oss in i bebislivet, unga och osäkra. Men vi växte ihop, växte upp, mognade till, blev vuxna. Inte alltid så rosa och fjäderlätt enkelt men vi hade det bra och var lyckliga ihop och det var huvusaken. Bebislivet tog slut tillsist och allvaret runt vår lilla värld där hemma gjorde sig påmint. Dax att bli vuxen på riktigt! Skuttade ner i skolbänken och blev kvar där i över 5 år. Hjärtat stöttade, supportade och fanns där i vått och torrt. Jag växte kan jag lova!
 
 
Under de fem åren blev det både körkort, 3 bilar och tillsist hus! 1 oktober 2007, fick vi nycklarna till vårt hus! Snyggt på utsidan och vansinnigt 80-tal på insidan. Men det fanns potential! Med våra små korvören (CSN=korvören) poade vi på i det lilla. Lärde oss att lägga golv, tapetsera, måla och renovera möbler...och hur man cruisar på IKEA såklart:-P Det tog några år...men i dagsläget är det hyfsat up-to-date :-) Nu är det bara de stora projekten kvar;-) 
 
Lilla trollbebisen då?
 
 
Hon har vuxit upp. Med föräldrar som sätter henne framför allt. Curling i all ära..men inte på det viset ändå. Föräldrar som prioriterar närvaro..här och nu. (Inte alla 365 dagar på året...men så mycket som möjligt) Det är högt tak här hemma...här får man vara glad, lycklig, arg, förbannad, ledsen, ja den man är. Vissa dagar är det ljusrosa, skratt, fniss, bus och andra är det mer åskmolnssvart :-D Lilla trollbebisen har blivit stor.
 
 
Lilla trollbebisen är en härlig tjej med massor av humor, humör, kloka tankar, galna idèer. Älskar hundar, skapa, fota, att klättra i träd, spela innebandy och åker skidor som en galning. Önskar sig en trickcykel som man kan hoppa med...och är nu inne på sitt andra skolår! Helt galet!
 
Mycket hinner hända på 10 år! Inte för att vi är de mest äventyrliga människorna här i världen men mycket har vi ändå varit med om. Från total lycka till djup kris och tillbaka till lyckan igen. Massor av glädje men också svår sorg. Sammansvetsade har vi blivit! Känner mig trygg och stabil. Både som förälder och i relationen till hjärtat... Vilken kille! Så himla fin! Min bästa vän...som känner mig både utan och innan. Som tycker om mig med alla mina sidor. Som fortfarande ger mig magkill och kan få världen att kännas fjäderlätt och rosa fastän det kan vara tvärtom. Honom håller jag hårt i :-D :-D 
 
När du läser detta (ja, om du nu kikar in här precis när jag har tänkt att du borde göra det...vilket du förmodligen inte gör, utan säkert i morgon..men ändå:-P) Jo...som sagt när du läser det här, sitter jag och min MAN/MAKE/ÄKTA HÄLFT och njuter av en fancy (med tre nollor bakom) trerätters middag på tu man hand. Idag firar vi!  Idag har vi gjort det! Bara sådär :-P Inget ståhej, ingen hysteri...bara en fin diamantring och ett löfte. Relaxat sådär som vi vill ha det...Emilia var såklart med :-) Vi firade med en glass efteråt...

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-27 23:37:47

Så fint skrivet!!! Det är när man kommer ut ur de djupa kriserna man inser vad man har och aldrig vill släppa det igen! Stor kram!

Postat av: Marie

Publicerad 2013-04-28 09:21:04

Kram och stort grattis, igen! Ni gjorde det precis som ni ville. Helt rätt!

Postat av: Lina

Publicerad 2013-04-29 09:25:06

Fint!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-29 11:39:54

Tänk 10 år! Vad mycket som hunnit hända under de åren. Kul att tänka tillbaka för det är lätt att man glömmer bort hur det var en gång i tiden. Ta hand om varandra! Kram

Postat av: Carina

Publicerad 2013-04-29 11:40:19

Mitt namn försvann ovanför

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela