HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

På gott och ont?

Publicerad 2012-10-17 17:39:00 i inredning mm.,

Har alltid trott gott om folk. Man vill ju liksom tro att människor är goda och vill gott...Men den illvilja, girighet och trångsynthet jag möter mellan varven gör mig både förbannad och ganska illamående! Är det meningen med livet verkligen; jag, mitt och min, sköt dig själv och skit i andra? Dom och vi? Är verkligen världen bara uppdelad i lortar och pannkakor, härifrån eller därifrån?! Är det på nått vis inne att vara en misstänksam och sluten person utan känsla för, empati och medmänsklighet? Nää, den flugan skiter jag då så fall i! Jag kommer då att fortsätta vara den jag är! Där jag vågar bjuda på mig själv, bryr mig om andra och törs släppa in folk i mitt liv oavsett lort, pannkaka, härifrån eller därifrån. Visst, jag har oxå tappat tron på människor, blivit sviken och besviken i massor och har slutat kasta pärlor år svin. Men trots det kommer jag fortsätta tro det bästa om folk, tills de bevisar motsatsen. Det ska nog till en hel del, innan bron till mig har brunnit ner för gott...Girighet, illvilja och obefogad misstänksamhet byggd på okunskap får mig däremot tamejsatan att brinna av!
 
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2012-10-18 07:44:03

Bra skrivet Malin!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-18 10:19:50

Bra skrivet Malin! Håller med dig i allt.
Vår uppgift i vår yrkesroll (även i livet) är ju att visa empati och medmänsklighet. Hur blir det annars med den generation vi är med och uppfostrar, om vi inte själva är goda förebilder? Kram Birgit

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela