HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Händer det på riktigt?

Publicerad 2012-03-17 20:25:24 i inredning mm.,

Alltså vilken förmiddag... tjafs och tjorv så till den milda grad att Mallan höll på att gå upp i atomer...(eller tja, gick i alla fall upp i falsett) Inte lätt när mamman vill hare på ett sätt och dottern på ett annat...Nåväl, efter fredsförhandlingar så blidde det en kopp kaffe och en kopp choklad i all vänskaplighet...och när Mallan ska ställa tillbaka lådan med kaffet i skafferiet igen så utlöser hon en jääla makaron- och kaffepaketslavin! Fifaaan! Fick säkert 14 hårda kaffekapslar i huvvet och väjde för minst 3 pastapaket. Så mitt goda morgonhumör var gott men kort, kan man väl säga... Fly förbannad på allt osmidigt, hivade jag ut ALLT ur skaffan och lillskåpet och rensade ur och städade till...och när jag ställer in sista förpackningen med mannajävlagryn så lossnar botten! 1/2 L mannagryn på golvet...TACK DÅ! Dammsuger upp skiten...och torkar upp på bänken varpå jag tjongar huvvet rakt in i kanten på spisfläkten...Gaah! Alltså hur kan det här hända på riktigt?!
Nåväl... Nu äre kväll och mitt horribla morgonhumör är ett minne blott sånär som på bulan i huvvet. Nu är det mys! Ikväll ser vi;
I morgon blire att kolla runt på lite födelsedagsprellisar till prinsessan... Skejtarhjälm, väggklocka och en skinnjacka är det som står högt i kurs... Så vi får väl se vad vi hittar på...
Ha en skön kväll därute!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-20 15:49:45

Du är så himla duktig på att skriva! Asgarvar varje gång jag läser dina härliga inlägg! Hoppas bulan inte blev så stor! Kram på dig!

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-03-26 10:36:39

Var filmen bra?

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-26 11:43:46

Haha! Kul att kunna underhålla nån :-)Kram pårej tillbax!

Åsa; Njaa..den var väl godkänd men kändes lite som en propagandafilm för massvaccination. För komplext scenario för två timmars film...Skulle ha behövt få vara en lång serie för att det skulle funka.

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-04-08 09:09:53

Vilken otursdag! Men det är bra att allt händer samtidigt så att du slipper sprida ut det på flera morgnar! :-) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela