HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Nytt år och nya löften!

Publicerad 2012-01-02 14:15:36 i inredning mm.,

Nyårslöftenas tid...nu är den här. Har en hel lista med potentiella löften! Börja träna mer, så att jag får beachkroppen 2012! Äta hälsosammare! Hålla huset renare än förra året! Höra av mig mer till nära och kära...Partaja lite lättare, sluta pladdra om ditt och datt...tänka först och prata sen. Hitta passionen i vardagen, bara göra sånt som är meningsfullt. Få färdigt altanen, bli en aktivare mamma, se mer positivt på livet... Oh dear! Listan kan göras låååång!
Men sanningen är ju den, jag är ingen träningsmänniska så jag kommer vackert att gå runt med min sladdriga mage på beachen i sommar (detta år oxå!) Däremot så ska jag ta upp kampen om att nå mitt springmål. Om jag når det är väl osett ännu. Äta hälsosammare då? Jag älskar mat. laga mat och käka mat...och avskyr allt vad GI,VV, LCHF och ABCD och allt vad det då heter. Nää, i mitt hem är all sorts mat tillåten...men kanske i måttlig och lagom mängd ett tag framåt. Input/output principen är väl ganska bra? Det där med att hålla huset renare...hinner ju för fan inte! Vissa har ju ett jobb att sköta :-) Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete? Hellre snygga gardiner än skinande rent på ställen man ändå inte tänker på. Partajat dårå? Äsch! Är ju en glad prick...so what tha heck. Bara att hålla ut och hänga på! Hahaha! Passionen och den nya positivare inställningen? Alltså vadårå? Jag är den jag är,har den tid jag har och kenner vae ja kenner, så det blir väl som det blir ;-). Däremot så SKA jag bli en aktivare och roligare morsa som ska skapa roliga och fina upplevelser och minnen med min dotter detta år. Åsså SKA altanen bli klar...
Nu återgå till att hiva ut julen! So long!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2012-01-02 14:50:05

Bra skrivet! Håller med dig! Sunda tankar! Känner som dig! =) Nu kör vi, 2012!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela