HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Det går bra nu :-)

Publicerad 2012-02-11 20:21:47 i inredning mm.,

Den här veckan var min första på mitt nya jobb... Jepp! Har fått nytt jobb igen. Den här gången en 80%are fram till sista juni. Trivs jättebra! Trevliga och roliga kollegor och goa å härliga ungar. Känns jätteroligt. Den här veckan som varit har det ju oxå varit svinkallt! Fyy! Men vackert ute...Kolla in;
Här visade termometern nånstans kring -33... Fyfasen alltså! Himla skönt med fjärrvärme såna gånger måste jag säga. För inne har vi haft det varmt och skönt under hela tiden. Idag har kung Bore lämnat oss och vi hade till och med plusgrader ju! Vilken lyckodag! Lycka oxå då jag äntligen fick med mig min kaffemaskin från affan :-)
Den första kaffegrejjen blev Latte Machiato... Helv...så gott! Ska ALDRIG mer köra bryggkaffe igen :-) Så kom och fika nu! Har laddat upp med kapslar i flera olika varianter :-)
Igår var vi oxå och fikade. Hos fru E som fyllde 30 bast! Middag och sedan riktigt god tårta med värsta orkidèn i sockerpasta som jubilaren herself har gjort...Helt sjukt vad hon är duktig!
Sen fick vi ju oxå hälsa på deras nya familjemedlem, papillionkillen Ludde..Hellejisses vikken söting! Jorå, så nu har dotran vovvehybris! Inte helt omöjligt faktiskt...En sån här
Phalène
har vi börjat fundera på..men vi är bara på leka-med-tanken-stadiet ännu. Det är ju inte bara att skaffa...det är ju lite att tänka på och ha hundkoll på och så och sen vet vi ju inte om Tjorvan är allergisk eller inte...Så vi får verkligen se. Men nu ere Mello och mys i soffan med la famillia som gäller... Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela