HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Lata sommardagar...

Publicerad 2011-07-14 23:59:56 i inredning mm.,

Jorå...vi tar dom som dom kommer. Nån dagsutflykt, nått rensa/städa-projekt, baka nått gott, umgås med nära och kära, äta gott och bara vara. För en vecka sen drog vi till Western farm;
Helt roligt! Mycke kul att göra för barn oxå! Herre jisses att vi inte har varit hit tidigare... Lite kul då sheriffen red förbi och frågade om nån sett boven Scarface...sen blev det pang-pang mitt i alltihopa...Emilia hade skitkul!
För egen del har det blivit lite get-to-gethers med görlsen, trevligt! Att bege sig hemåt på cykel var lite mindre angenämt ;-P Fy tusan vad jag måste ta mig i kragen alltså! Köpa en cykel, ett par ordentliga spring/prommis-dojjor, ett gymkort ja you name it! Men det får bli en senare historia :-) Kanske dock en fördel att ha lite flås inför hösten...Haha! Nåväl.. i går drog vi till havsbadet över dan, bara för att komma iväg och se nått annat... Hade ju läst och hört om dinosaurieland! Trodde det var som värsta Jurassic park/teknikenshus-grejjen fast utomhus...men tji fick vi! Så kasst! Dinosarna var väl lite kul att se på men hallå?! Låter bilderna tala för sig själv....
En lada med spånskiveväggar...med sånt här kring golvet...
Den arkeologiska utgrävningen...HHmm?
som sagt, dinosarna var ju lite kul att titta på, där dom stod uppradade på baksidan av affären...men nog skulle det väl ändå gå att göra stället liiite mer spännande! Eller??? Nää, rekomenderas INTE! SÅÅÅ himla B! (Nää..Nu sparar vi på roligheterna tills veckan i Stockholm istället!)
Vi var ju tvungna att kolla in stranden...Emilia fick bada fötterna (eftersom badförbudet ännu råder:-( ) och sen en glass på hemvägen.. Nåväl...been there, done that. Nästa gång tar vi badkläderna på och picknickorgen med oss och badar..
I morgon blir re fix och trix ute på gården..förhoppningsvis få bort alla jääla virkesrester och allt ris och kaaanske göra det sista på altangolvet. Vill bara bli klar, nuuuuu! Har ju så mycke piff och lull-lull idèer...men får väl ha tålamod och ta det näästa sommar istället..
Bajbaj!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-07-16 21:15:07

Mysiga dagar!! Dino-land var ju trist, att det var som det var, menar jag. Men nu vet ni! Annars är ju pite havsbad så fint!



WF måste vi också se nån gång. Har bara varit där på vintern.



Mys vidare nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela