HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Planer...

Publicerad 2011-01-16 11:53:21 i inredning mm.,

I går var det svinkallt och idag vräker snön ner och kan inte låta bli att visualisera och planera inför sommarens projekt! Vi planerar ju att komma till skott med altanbygget...något som i nuläget känns som stort och svårt. Vad ska vi göra själva och vad ska vi anlita bort? Så här ser eländet ut idag (fast helt snötäckt dårå) ;



Skranglig, snè och sliten...golvet är så torrt och sprucket så barfotafötter riskerar stickor överallt. På sidan ser det ut så här;



Sanden har vi täckt över med några lager matjord och sått grä på... Vilket var en nödlösning deluxe.  Tänkt att altanen ändå bara är 10 år gammal?! I sommras satt vi här några få gånger...ingen njutning direkt...Nåväl,till sommaren ska det väl förhoppningsvis bli en ändring!

Alltihopa ska rivas och fraktas bort sen ska vi bygga en ungefär lika stor men som är i samma höjd som altandörrarna. Jag vill ha ett rejält tak över hela och en rejälare spaljèvägg ut mot det som nu är "sandstrand". Spaljèn kommer att täcka ungefär halva sidan. Det blir en trappa ner till sandplätten där det fula trappsteget är nu. Sandplätten då? Jo mina vänner....just nu håller jag som bäst på att läsa på om plattsättning. För här är planen att vi ska ha en uteplats av marksten. Ju mer man kan göra själv desto mindre blir kostnaden...så det gäller att vara påläst! Vad vi kan förverkliga i sommar får vi se...men jag hoppas kunna sitta ute mycket i sommar!


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-01-16 13:51:23

Bra idé att läsa på! Det blir nog bra till slut.

Postat av: Carina

Publicerad 2011-01-17 08:13:41

Det låter som att ni har en bra plan och det kommer att bli toppen när det är klart. Ett tips för att spara kostnader för bortforsling av gammalt virke är att helt enkelt fylla bilen full med skräp och köra till tippen. Peters pappa har kört ALLT skräp som blivit efter renoveringen av vårt hus med bil till tippen. Ja det är helt otroligt, han blev verkligen stammis där, många vändor blev det.



Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela