HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Idag är det en viktig dag!

Publicerad 2010-09-19 12:21:17 i inredning mm.,

Några av alla mina tankar kring den här dagen;

GÅ OCH RÖSTA! Var med och påverka. Var själv och röstade för en liten stund och mitt val var glasklart. Dock har en del sakfrågor varit lite extra viktiga. Att lagstifta om fördelning av föräldraförsäkringen är jag helt emot. Tanken är god ur ett jämställdhetsperspektiv men funkar det i verkligheten?? (läs Lina Juusos krönika i lördagens NSD ni som kan så förstår ni varför), alla familjer ser olika ut och jag köper inte att en bröstpump är lösningen på jämställhetsfrågan. En annan fråga som känns otroligt självklar; som sjuk ska man aldrig behöva bli misstrodd och tvingad ut på arbetsmarknaden när man inte kan! Eller att som arbetssökande tvingas lämna hus, hem och familj för ett anvisat arbete i andra landsänden är också heldumt. Vi ska ta hand om varandra...för man vet aldrig. En vacker dag är man själv jättesjuk eller utan jobb och behöver stöd och trygghet. Det tycker jag man ska få och det är jag beredd att betala lite extra för, punkt!

Som ny förskollärare (med ett halvårs erfarenhet) känns också tanken på att deltidsbarn får rätt till heltidsplats på förskolan inte heller helt fel om jag se till min situation. Därför att det skulle i mitt fall förmodligen innebära ett jobb. Förvisso har jag ett rätt trevligt jobb, men här handlar det om möjligheten till att få göra det jag vill, på riktigt. Sen återstår ju att se vad som blir verklighet eller inte...

...ja, hur det då än blir, ser vi ju i morgon! Ha en skön vecka alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela