HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Kyla och mobben...

Publicerad 2010-11-17 19:31:32 i inredning mm.,

Jorå i dag är det vinter! På jobbet är vi ute oavsett väder och vind och idag var det en stund i pulkbacken som gällde trots en temperatur på -20 grader. Började nästan fundera om mina tår hade frusit sönder när vi gick in...Trots ullstrumpor och tjocksockar så tog det säkert en halvtimme innan känseln kom tillbaka. Kanske är läge att investera i ett par rejäla skoterkängor och en tjock dunjacka nu? :-) Vilka skor skulle ni rekommendera? Tycker att det är så svårt det där...Nåväl...så kan det vara. Hoppas att det blir lite mildare...

En annan grej som oxå var lite jobbig var att jag lyckades hiva in min mobil i tvättmaskinen på en 60 graders tvätt för några dagar sen...INTE kul! Gillade den så mycket...att den dessutom var påslagen bidrog till att alla kretsar och grejjer blidde totalföstörda :-( Så hade inte så mycket till val än att köpa en ny. En sån här blev det;



Jorå...den verkar ju helt okej! Fast måste ju göra nått åt mitt abonnemang...den funkar ju int så bra utan fri mobilsurf....Åsa, hjälp?! :-)




Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-11-17 21:18:46

At your service! :o) how can i help u?!

Postat av: Marie

Publicerad 2010-11-18 21:18:13

Det är ju svårt att hitta varma skor som man är nöjd med. Man måste ju liksom testa kylheten först, men då kan man ju inte lämna tillbaka dem längre, om man använt dem. Jag har ett par kängor som jag brukar ha lite tjockare sockar i, men blir det -20, så nog fryser jag till slut. Kanske ett par lite tjockare, med fluffigt lull-lull på insidan som man får in ett par tjock-ull-sockar i skulle vara nåt?



Tips: rör på tårna när du är ute!



Fin mobbe!

Postat av: Mallan

Publicerad 2010-11-18 22:09:58

Åsa; fick ett litet tips om att du hittar i mobil-djungeln rätt bra :-) Så här kommer det; Är i behov av råd... vad finns det för abonnemang med fri mobil-surf som inte kostar skjortan? :-)



Marre; Ska testa det där med yllesockar....bara det att skorna blir för trånga om jag har i fler än två lager strumpor...

Postat av: Marie

Publicerad 2010-11-20 11:18:40

Köp en storlek större skor!

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-11-20 14:13:40

oh alltså man får ju börja med en inventering på dina ring/sms/surfvanor.. Dvs vad för sorts samtal ringer du mest med mobilen, till fasta eller mobiler, sms/mms:ar du mycket. På vilket sätt surfar du via mobilen osv.. men maila mig på min email-adress så kan vi ha en dialog den vägen... så vi nog kunna ringa in vad som är bäst..

Postat av: Mallan

Publicerad 2010-11-22 19:53:32

Jo, det får nog bli lite större dojjor...



Åsa, det låter bra...ska höra av mig så snart som möjligt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela