HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Så sämst man kan vara då!

Publicerad 2008-10-23 10:51:26 i inredning mm.,

Gissa vad jag gjorde i tisdags? Jag låg och slappade hela kvällen... vill ni veta vad jag inte gjorde i tisdags? Jag gick aldrig på föräldramötet på Emilias förskola...Såå irriterande! Har ju liksom gått och väntat på att det skulle bli av...För att stilla nyfikenheten kring hur det ser ut och fungerar där osv.  Men jag missade det heeelt! Är så vansinnigt trött och stressad nu...Så jag glömmer en massa, känns inte som att det är ordning på någonting just nu. 
Nåväl, det blir väl bättre... Skyller på våra tidiga mornar (05.30) som jag inte har vant mig vid än, i kombination med höstmörkret som kan göra vem som helst till en zombie...

För att kurera detta ska jag prova:

Börja promenera några km några dagar i veckan med Mp3:n på högsta volym...
Käka frukt istället för mackor på kvällen....
Vara utomhus mera när det är ljust ute...

Men usch så jobbigt det känns.... Har INGEN självdisciplin när det gäller sånt här...Ingen motivation heller...
Måste ändå på nått vänster ta mig ur den här dvalan.... Det känns precis som att jag är i ett vaakum, ni vet som när man är bakis-trött... Riktigt läskigt faktiskt...


Nåväl, nu ska jag läsa en avhandling inför en föreläsning och sedan bege mig till skolan...

 Omgivningen: "Heja heja friskt humör! Det är det som susen gör!"
Malin: "Ähh! Håll käften!  Ge hit lite karra och försvinn!"

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-10-23 12:17:03

Hahahah!! "Ge hit lite karra och försvinn!"



Ja, och jag min nöt som inte ringde och påminde dig...tänkte att jag inte skulle bete mig som den Big Mama som jag alltid ska vara; "Har alla kissat innan vi åker?"...för en gångs skull....



Ett tips; börja med EN sak i taget. Köp en påse apelsiner och ät en varje kväll - check! Då har du börjat med en sak.



Bestäm att du ska gå en promenad kl. 19 på onsdag - check!



Och utomhus (när det är ljust) är du ju nu när du är på praktik - check!



Lycka till!

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-10-23 21:32:41

Hihi...va roligt...jag känner igen mig. Jag befinner mig också i en dvala just nu. Jag längtar att börja träna, men det får bli efter provet (har insett att jag alltid pratar om allt som "efter provet" och "före provet"...min nya bibel...muhahah).

Postat av: Lina

Publicerad 2008-10-24 19:20:30

Det är inte bara du som är trött, jag skulle kunna sova jämt. Fredagsmorgon höll jag på att bryta ihop, vaknade med svinont i huvudet, när jag börjar kamma mitt nya snygga löshår, rasar 10 st av ( är nu limmade så det ska sitta ), Wilma vägrar att klä sig & ska bara ha knäsockar ( sockar som går till knät ), han inte äta frulle , när jag kommer till dagis har Johan fleecekläderna i hans bil på jobbet. Skynda sig hem & hämta reservfleece kläder & ringa från jobbet & be pappa hämta dom & fara med dom på dagis. Snacka om stressig morgon.

Som du skrev på min sida att vi snart borde ta en tjejmiddag till, håller med! Säg bara till när det passar dej. Ha det så jättebra, & lycka till med frukten & ut-och-gå rundan! / Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela