HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Vi har snott hem ett stycke kusin!

Publicerad 2008-11-27 10:38:57 i inredning mm.,

När vi skulle hämta Tjorvan från förskolan igår, kom halva barngruppen flygandes ut till oss i hallen;

"-Emil Le, ska få följa med er hem idag!!"
"-Jaså..men hur vet ni det då?"
"-Jo, för det har Emilia och Emil bestämt idag"

Vi funderade en stund och började sen ringa Emps päron...så verkade helt omöjliga att få tag i...och besvikelsen var nästan ett faktum hos kidsen..Ja jisses, vad gör man? Äh! Vad tusan, pöjken får hänga med oss i alla fall! Sagt och gjort så kidnappade vi hem honom och lämnade meddelande till de försvunna päronen och lyckan var därmed gjord! Hahaha!!



Mackerounis och korv till middan åsså djupa disskussioner kring Holk (Emilias tolkning av The Hulk) Abomination och vem som är starkast av Goblin och Säändmän! Jag hävdade att jag var starkast! Men fick starkt motstånd..Asså hallå..jag kan ju faktiskt inte lyfta ett helt hus! Hihihi..


I morgon är det pepparkaksbak med kidsen som väntar eftersom att förskolan är stängd...



...åsså fredagsfika oxå förstås!

Tja rå!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-27 17:56:48

Vad mysigt med pepparkaksbak! Ser att du har kommit långt med julpyntandet. :-)

Postat av: Marie

Publicerad 2008-11-27 21:41:23

Haha! Jo, telefonen var nedringd och ett meddelande som lät: "Vi har kidnappat din son - bara så du vet!" (ungefär) hördes när jag knappade in 133.



Tack för att Emp får vara hos er på stängningsdagen! Du får vara hård och höja rösten om han inte lyssar och gör som du säger! Hota med tomten.



Du din pyntare! Avslöjad med adventsljusstaken, julgardiner och julduk! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela