HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

En god kaka!

Publicerad 2008-07-30 23:06:44 i inredning mm.,


 

Maraboukaka


5 ägg
4 dl strösocker     

4 1/2 dl vetemjöl
3 tsk bakpuver     
2 msk kakao

2 dl vatten
                         200g smält margarin                           
100 g  hackad Marabou-dajm

Glasyr


3 1/2 dl florsocker
1 msk kakao
4 msk smält margarin
3 msk kallt kaffe
1 tsk vaniljsocker
100g hackad Marabou-dajm


Vispa ägg och socker vitt och poröst. Blanda mjöl, kakao och bakpulver i en separat bunke och vänd sen ner blandningen i äggsmeten. Rör ner vattnet och margarinet  och tillsist chokladen.

Grädda kakan i långpanna  i ca 25 min på 200 grader.

Bred över glasyren nar kakan svalnat och strö tillsist över den hackade chokladen.


 

Mums!



Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-07-31 09:18:53

dräggel det där såg gott ut......

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-31 22:09:24

mmmm...marabou....

Postat av: Marie

Publicerad 2008-07-31 22:09:42

mmmm...marabou....

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-08-01 13:41:14

oh.. it looks sweet tooo.. mmmmmmmm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela