HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Light-renovering....

Publicerad 2008-02-29 08:55:17 i Allmänt,

I går satte vi igång att fixa till groventrèn. Fi fan, den har ju sett ut som ett stort jävla ögonsår i flera månader nu..
För en liten peng har vi målat om väggarna, från aprikosa till cafe latte. De bajsbruna dörrarna har blivit antikvita och även alla fula lister har fått sig en omgång med färg. Våran stora huvudvärk är nu golvet....
( Hur gör man, Moa? Från betongplatta till ett najs klinkrat golv med golvvärme? och är det vansinnigt dyrt att göra det?)
Tills vidare ska vi måla om golvet med betongfärg - från rödspräckligt till MÖRKT grått. En sån där stor dörrmatta från K-rauta blir det oxå...
Har för närvarande ingen bild tyvärr, då batteriladdaren har kejkat. ( Nu måste vi fasen fixa det snaaart!) Men det kommer så småningom... Ni får väl packa er hit och kika på hallen live... PIK!

Nåväl... vad har ni själva för planer vad gäller fix å trix där hemma?


PS. jorå Marie.. skulle behöva en sån där Sirlig i sovrummet...de e så mörkt utan lampa, sååå mörkt, stackars mig som inte har nån Sirlig i sovrummet...stackars stackars mig... (Nä, det där med att den är en stearinljusvariant behöver vi inte bry oss om...Hahahaha!!!) Nåväl... jag får väl packa mig till IKEA.. Stackars mig....

Vad händer i helgen då? Vad ska ni göö för roligt?  Här inleds helgen med en fika på stan med Carina (kul, kul :-) och på söndag blir det golvläggning, förhoppningsvis....Där emellan blir re nå en hel del städning och litteraturinläsning...

Ha en skön helg allihopa!! Å hör av er om ni vill hitta på nått. :-) En gettogether på pulka eller nått....

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2008-02-29 09:06:49

Jaaa du vännen, vill du ha naaaaijs klinkrat golv så se till att lägga in dig på psykavdelning istället... billigare, enklare och absolut mycket roligare!! (Så nu vet ni ;-) )

PIKEN är uppfångad och jag skäääääms som faan!!

Postat av: Eini på krigstig...

Publicerad 2008-02-29 13:40:33

Haha Moa!!!

Själv är ja inne på V.A.B dag nr 2..
Vi hade väl tänkt ta oss en pulka helg i helgen men när dessa småtjejer har kunnat gå mig SSÅÅÅÅ på nerverna så vette f*n om ja känner för att vara tevlig tebax.. Pay back time you know!!!
Åså ser jag att kaffebryggaren krånglar...
Ja får inge kaffe!!!!!
Home alone....
Nobody knows the sorrow....
Annars hade vi nog kanske ha kunnat hitta på nå, men vi får se vem som överlever denna dag..
En...dag...i...taget....*pust*
Men, lycka till med renoveringen!
D blir no snyggt!

Postat av: Marie

Publicerad 2008-02-29 14:16:36

Spännande att få se resultatet! Vi måste också få tummen ur....och sätta upp de där få våderna i relaxen och sen köpa nya schnaijsiga fondtapeter (läste att det nu finns fondtapeter som är 140 cm breda...ska nog inte ge mig på dem...) som vi ska sätta upp i vardax.

Eini, har du ingen mp3 eller nåt som du kan ha på hög volym i öronen (med mjuk lugnande musik), så blir världen omkring som en musikvideo?

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-02-29 19:27:26

Men mallan.. kan du inte hyra in kändisfotografen från valnötsvägen som fixar lite fina foton? /Åsa som tycker om lightrenovering.. :)

Postat av: Eini

Publicerad 2008-02-29 19:56:34

Marie:
Jag har faktiskt funderat över vilken film mitt liv liknar mest..
Hade som förslag Motorsågs massakern eller
Terror på ElmStreet.. Kan inte riktigt bestämma mig..
Du vett, springa med NIVEN!!*hohohoh*
Inte för att ja gör de precis...

Inga light renoveringar här föresten förutom att jag tar en skåpslucka i veckan ungefär..
Nu har jag visst målat med grundfärgen 3 gånger..Alltså 2 gånger för mycke..
Fråga inte va ja håller på med..
Noggrann?? Jajjemensan!*överdrivet*

Postat av: Carina

Publicerad 2008-02-29 19:59:54

Tack för trevlig sällskap idag!=) Vi får göra det fler ggr. Här är det ingen renovering på gång.. bara städning.. uscha... jag hatar att städa.=/

Postat av: Malini

Publicerad 2008-03-02 15:38:15

Hello där, min kära basgruppsvän!

Nu är jag klar med uppgift 5....hallelujah!!!

Känns skitskönt men jag tycker den blev skit....hoppas jag får godkänt....

Hur går d för dej?

Ville bara uttrycka min glädje...jo, har inte du msn? så vi kan prata jämt;)

kram på dej, vi ses imorron!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela