HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Lugn och skön helg...

Publicerad 2007-10-28 20:34:41 i Allmänt,

I helgen har vi varit uppe i Rantis. Lugnt och skönt med god mat och skön bastu. Emilia har varit skövild i vanlig ordning och fammo har hängt med så gott hon kunnat :-)
Vägen dit var ju ingen dans på rosor måste jag säga...
Ni vet ju hur det är där på E4an, när man sitter där bakom ratten och svär värre än hin hole själv över alla j*vlar som ligger och kryper fram i 75-80 km/h när det är 110...
Gissa vem som fick va en sån där satikens snigel själv... om inte jag. Tror ni det var kul? NÄÄ...Blev omkörd av både långtradare och gamla gubbar... Där ovanför Råne hade jag en fajt med en liten tant i en gammal volvo... När jag skulle köra om då ökarde hon farten (Vad e det me folk!!!!).. Som vanligt e inte bilen som den ska...och nu e de däcken som spökar...
Bilen skakade som en jag vet inte vad, när jag körde över nittio och med Emilia där i baksätet till och från; SINGUDA DÄJ; SINGUDA DÄJ Å EMIL HÄTTE DÄJ!!!!!!! (Hon älskar just nu Emil i Lönneberga....)
Hemvägen gick av nån anledning fortare trots att jag höll 70 (!!) nästan hela vägen hem.. Efter ett mycket korkat beslut , vek jag av i Morjärv och körde skogsvägen hem till Boden. Jag och Stefan småpratade om att det ser ut att vara ett riktigt älgland här när jag tre meter från vägen såg en riktig bjässe till älg som hoppade fram.
Fy vad skraj jag blev.... Tänk en sån genom framrutan.. Inte så skönt direkt..


Nu har jag fått lite nya tillskott i höstgarderoben... (Tack Mia för en supertrevlig kväll!!) detta får ni läsa om när jag har packat upp kameran (Hahaha..)... men en babydoll tröja blev det bl.a... tro det eller ej. :-)

I Morgon börjar jag min praktik i fyra veckor framåt.. Ett utvecklingsarbete av något slag ska jag genomföra där (Marie och Carina...hjälp, idèer???) och sedan skriva en uppsats på 7 p om....

Lina å Anna hör av er om helgen då vi skulle ta middà.. :-)

Tjingeling...

Kommentarer

Postat av: Maria S

Publicerad 2007-10-29 09:38:32

ja de tlåter inte kul när man läser om din dina fina pärla till bil men snart kanske den är ett minne blått.

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-10-29 16:30:57

den där bilen låter inte kul.. och se upp med de där däckena.. har ni inte bytt bakdäckena som fel så lär ni slita lös dubbarna på nolltid.. :( not good.. /Åsa som hoppas Mallan vinner ny bil snart. Hur går det med lotteriköpandet?

Postat av: Marie

Publicerad 2007-10-29 19:49:57

Det är ett äventyr att åka ut på E4:an ibland...bland halvblinda tanter och gubbar och tävlingsinriktade jubelidioter!

Är intressead av den nya höstgarderoben, jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela