HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Sommar, sommar, sommaaar!!!!

Publicerad 2008-05-31 23:31:10 i inredning mm.,

Äntligen en dag med sol och härlig sommarvärme! Vad vi har varit produktiva sen! dagen började med en skön sovmorgon och en härlig frukost. Sedan bar det av på promenad (Emilia cyklade) till Brandstationen där det idag var öppet hus. Vi tittade på Ambulansen och alla brandbilarna. Man fick åka skylift och provsitta i alla bilar. (Fast det blev en aning för spännande för Emilia så hon avstod såna strapatser) Sedan tittade vi när de tände på en lägenhet (i deras övnings-hyreshus) och hur alla brandbilar å ambulanser kom dit för att släcka och ta hand om skadade. Sedan blev det "Matoljebrands" -uppvisning och hur man ska göra om det händer hemma. SPÄNNANDE VÄRRE för kidsen :-)

Hemåt på cykel där vi sedan intog lite fika på altanen. Emil stannade kvar nån timme hos oss. Kusinerna hittade på en massa lekar och hade jätteskoj. Emp ville leka brandstation och Emlilia "Jaga-leken". Under tiden passade Stefan på att jobba vidare med vårt trädgårdsprojekt. Vi flyttade ett träd och när vi skulle vattna det ordentligt fick vattenslangen fnatt och flög iväg... Allt vatten for på stackars Emil, som fick sig en riktig kalldusch...Stackarn.. Nåväl, efter att ha fått på sig nya torra brallor var chocken över och han kunde konstatera att vi har en dum slang!

Under eftermiddan åkte jag och Eini ,Boden runt i jakt på lite sommarblommor. Det blev några perenner för min del och en jävla massa jord ( 500 liter)  vilket resulterade i en ny perennarabatt, som jag tror kommer att bli rätt bra när det växt upp sen...

Här är lite bilder på gården och våra projekt under helgen...

        


Här har vi rivit en del av altanen och sedan ska det bli stenplattor på sanden samt en murad grill. Har oxå tänkt sätta en spaljè vid altankanten därdet blir en vit klèmatis sen. Just nu ser det riktigt risigt ut...men ett steg i taget heter det väl?

  

Min nya perennarabatt.. med riddarsporrar, ormbunke, funkior, Löjtninshjärta, nävor och några irisar...
Rabatten kommer att gå i vitt och blått.. De stora stenblocken har legat under de gamla reglarna under altanen, återvinning vet ni.... Ska fylla igen med lite jord mellan stenarna oxå...en och en annan taklök skulle säkert bli fint där oxå.

Nåväl..nu ikväll har jag och Eini varit på stöldturnè uppe på gruvberget... Det vi har snott är en jäkla massa stenar. Så ett litet stenparti ska jag få in där vid plattläggningen sen. (Muuhahaha..hittade en avlång snopp-sten...Så det blir en sten-pilliesnopp nånstans där oxå..)

Som vanligt har jag ju inte haft kameran med under dagens bravader på brandstationen...Fasen! Skulle oxå ha varit kul och föreviga Eini uppe på berget...Springande som en galning i jakten på stenar... (plockade en sten och kasta i den i skuffen fort som fan..."Kommer det nån???" Okej...då kör vi nästa ställe.. Ur bilden plocka sten...in med dom i skuffen fort som fan... "Kom det nån? Hörde du nått?... Osv.... Guuu vad vi skrattade..som värsta kriminella ligan i en Volvo! Hahahaha!!!

Nåväl..Hoppas att ni haft en skön helg allihopa! För det har vi :-)   

// Schnij, schnaj, schnappi!!!

Förresten titta här!  Så kanske jag kan besanna en dröm :-)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-06-01 11:34:38

Hahhaha!! Stöld-turné! Hahhaha...det hade varit roligt att få se!



Fint det blir på gården!



Emil klarade sig utan men för livet...men eran slang kommer för evigt att vara "dum"...hahha!



Sen är du och Camilla lika s**pp-fixerade, båda två! =)

Postat av: Eini

Publicerad 2008-06-02 10:08:08

Hahah!!!

Fan va kul d va å göra lite "hyss", igen!!

Tror inte att ja har skrattat så mycke på så länge!!

Vi fick ju ihop litegrann i bagaget..

Måste göra om de!

Ps....Vi trodde ju att man inte får sno sten.. Men man får visst göra de...Vilken besvikelse alltså!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela