HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Vååår!

Publicerad 2014-05-04 19:25:35 i inredning mm.,

Äntligen är vintern över! I veckan har vi vårstädat ute på gården.. Krattat, rensat rabatter på fjolårsrester, fått rönnhäcken nedklippt, skurat uteplatsen, bron osv... Altanen ska få sitt till semestern... Igår åkte vi och hälsade på min syster och fick med oss ett växthus hem!

..riktigt kul! Har velat ha ett i flera år! Så nu blir det att gräva ur i hörnet ner mot grannen..och flytta ner växthuset där hallonbuskaget står..Har så mycket idéer! Kortsidan ska få sig en träpanelvägg och utanför en grusgång, prydnadsgräs, betongplattor inuti, en liten cafégrupp mm... Har just nu 7 pallkragar som oxå ska få plats där i hörnet... Men vi gör det vi hinner:-) Gurkorna å tomaterna får nog se dagens ljus nästa sommar... 

Idag har vi poat på i toan oxå... Helt utblåst därinne nu! Målat taket och fönstret med våtrumsfärg...så nu är det bara att ringa rörmokken! 

Hare gött därute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela