HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Vaknade till!

Publicerad 2014-04-17 09:47:13 i inredning mm.,

Går under den här våren en utbildning för att lära mig mer om små barns språkutveckling.. Jätteintressant! Våra utbildare har oxå hand om föräldrautbildningar för familjer med barn i åldern 3-18 år ca... Hon berättade lite vad den utbildningen går ut på och tog upp den viktigaste uppgiften av alla; UMGÅS med ditt/dina barn! Ge dem 15 min (gärna mer) av din odelade uppmärksamhet varje dag. Lek, mys, prata, spela ett spel, ja kvalitetstid på ett enkelt sätt helt enkelt... Genomför du detta så bygger du upp en fin relation med ditt barn och mycket av det som upplevs som trots och konflikt kommer att minska av sig självt! 
Ett himla bra råd! Ett himla självklart råd oxå! Ett råd som jag verkligen har tagit till mig! Visst umgås jag med mitt barn...men har kanske inte kvalitetsumgås varje dag... Förrän jag fick detta råd.. Så nu får tvätt/städ/matlagning vänta...Nu hänger jag aktivt med mitt barn varje dag.. Ibland en liten stund, ibland en lååång stund. känns redan mer avslappnat och harmoniskt här hemma! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela