HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Det här med maten...

Publicerad 2014-04-05 14:01:19 i Allmänt,

Nu har det gått lite drygt en månad sen vi snubblade in på LCHF-spåret... God mat äter vi! Inte bara fett och flott..utan som förr utan kolhydraterna och extra grönsaker.. Mer kyckling och fisk oxå...Försöker att vara strikt på vardagarna och under helgerna unnar jag mig surdegsrostfralla, nån frukt och så.. Fikar gör vi oxå... Men bara när vi får besök och andan faller på eller vid lite festligare tillfällen, födelsedagar osv... 
Känner mig piggare! Mer ork...tar tag i saker, mer stresstålig och framför allt så känner jag mig lättare! 
Har ingen våg hemma...så blir inte att väga mig titt som tätt.. En smygvägning hos sväggan har jag ändå gjort...-5kg... Känns skönt att det går åt rätt håll... Har nu -8kg kvar till min målvikt... Men jag kommer inte att fokusera på kilona... Det får ta den tid det tar... Så länge det går neråt och inte uppåt så är jag 
Istället för att stirra mig blind på vågen är mitt mål; Att vara bekväm i min nya bikini när vi åker på semester i sommar...

Bikini från Lindex..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela