HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Oinspirerad...och neggo!

Publicerad 2012-01-21 21:01:11 i inredning mm.,

Huvva....skulle oxå vilja vara så där härligt positiv som gemene man går runt och är (ialla fall som det verkar...). Allt är så j-a mysigt och härligt hela tiden...alla är så himla fina, käraste, charmigaste och så bästa hit och dit så det är heelt crazy! Bluääää! Snön är så vacker och ljuvlig...(Kall och jävlig är den väl ändå?? I alla fall sist jag fick den innan för jackan...)  Den vegetariska surkåls GI-lasagnen var ju heeeelt underbar och formen är ju på topp (som alltid såklart!) för att jag är så himla lycklig!
Fi fan....det e ju som Mickans (i Solsidan) fasad utåt! Nä för helskotta! Squirrelweel ftw! Vaddå ta vara på tiden och äta GI-surkålslasagne?? Det finns ju för fasen ingen tid att ta vara på! För antingen jobbar man eller så sover man och där emellan måste man krafsa ihop lite krubb som ska vara billigt, snabbt, lättlagat och hyfsat gott. Oftast korv och makaroner då..Ingen GI-skit här inte! På helgen ere så mycket tvätt och skräp att ta reda så fredag-måndag kommer och går innan man ens hinner att reagera! Sen kommer sommarn med gräsklippning, nattvikariat, mygg, sovrum med en temp på + 30 grader åsså en dallermagge i bikini på en liten grusig och jävlig strand vid nån slemmig tjärn dit man egentligen aldrig skulle drömma om att sätta sin fot, egentligen...men vad fasen, barna måste ju få bada! Nä...på med Bikini, ett leende och plastkrokodil och iväg bara!
Jorå...så kommer hösten...med sina fina färger och friska luft. So what! Har man utsikt mot en elgata så kan löven lika gärna vara askgrå på hösten.... Det gör som ingen skillnad. Åsså blev det jul...där man i ren desperation för att få ut lite kreativ rekreation i tillvaron, skalar granris av träden och trycker ner i fula gamla reakrukor från Coop stormarknad...En rödrutig rosett åsså en liten bild i hamsterperspektiv (DVS närbild) för att lägga upp på min mediokra blogg så är julstämmningen full i gång. När julstämmningen så sakteliga har klingat av, ja då är det nytt år och nya löften. Men oxå ett isberg av utgifter och efterräkningar från julens alla helger (Råkade bli för mycke av både rödrutiga rosetter i granriskrukorna och lussekatter som satte sig runt magen i min juliver en månad tidigare...) och här sitter man nu och ska försöka tänka positivt...(?!) och se framåt. PPPffff!

Mår man verkligen bättre om om man får visa upp en perfekt fasad, där andra tror att man mår bra? Nää...gnäll och tjura ihop är mer min melodi...Sen när jag har surat klart och hittat inspiration då få jag komma på banan igen ;-)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2012-01-21 23:19:29

Jaa, hur världen har blivit! Go, Malin, go!

Postat av: Eini

Publicerad 2012-01-21 23:52:48

Satt och småkollade på din blogg och hamnade hit...

Länkar!!!

http://hemmahosmalin.blogg.se/2007/september/



Hahah!! Superroligt!!!! Silvertejp och Emilias nanananaanaa-dagar!!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-01-22 17:18:26

Du är bara så härlig! Fick ett gott skratt när jag läste det du skrivit. Tur att nån är ärlig i alla fall! Stora kramen!

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-01-23 17:14:42

Fy fan vad bra, Malin!! :-) Håller med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela