HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Veckan som gick...

Publicerad 2011-10-30 16:26:22 i inredning mm.,

En bra vecka har det vart...Jobbet har varit heltrevligt denna vecka :-) Skönt att vicka där man kan verksamheten och känner alla barn, föräldrar och pedagoger. Det blir liksom bra hela vägen :-) Nåväl, hemmavid tar vi vara på  tiden.
Torsdagen var det kvällsöppet på stan och jag och Marre drog dit. Helmysigt att gå runt affärerna i lugn och ro, ta en fika och bara vara. Måste tipsa om butiken Djungeltrend om ni har vägarna förbi Boden och gillar den vita, lantliga stilen. SÅÅÅ mycket fint! Spanade efter en ny varm vinterjacka oxå...men får nog vänta ett tag då dom inte e gratis precis...höll ju på att frysa sönder förra vintern på jobbet. Nåväl nån sån här e tanken;
eller;
...får bli nått att fixa under mellandagsrean eller nått.
I helgen hann vi med både den ena och det andra. I fredags var Emilia på Halloweenfest hos en klasskompis. Planen för oss var att gå på afterwork-buffè, men det slutade med en bra film och tända ljus här hemma istället. Är ju en riktig hemmatomte numera :-) Vi hämtade sen en överlycklig tjej, som vunnit pris för bästa utklädnad...
Ett par huggtänder! Hihihi! I går blev vi bortbjuda på middag till min syster (som numera kan titulera sig som brandman! Är hon inte cool?!)och hennes sambo. Jättegod mat och en hel del inredningssnack, trevligt i massor! Mysigt dom har fått det! Nästan så jag var sugen att fota runt för att få med här på bloggen:-) Idag fick jag äntligen tummen ur och fixade lite höstfint ute. Tvingade med mannen på Blomsterlandet för lite inköp. Är långt ifrån klar...då jag måste fixa enris till både det ena och det andra...men så här ser det ut i nuläget iaf;
I morgon ere jobb igen och då håller jag ställningarna på jobbet då ord. personal är på utbildning. Några få kids kommer och vi ska ha en rolig dag med massa bus! Kul, kul! Sen ska jag försöka ta tag i träningen igen... Fifasen alltså! Har varit förkyld i 7 veckor till och från. Men nu börjar orken så smått komma tillbaka :-) Så bara upp på stairmastern igen då :-)
Ha en skön vecka därute!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-10-31 07:33:51

Vad fina höstarrangemang! Du får komma hit och fixa med.:) Kul att du har jobb men trist med långvarig förkylning. Lycka till med träningen! Kram

Postat av: Eini

Publicerad 2011-10-31 13:20:23

ÅÅÅÅÅååååÅÅÅÅÅÅ!! Va fint du har fått de på gården! Å bloggen! Snygg färg! Säg bara till om du vill ta promenader så kommer jag (och tjejerna) och möter dig! De va länge sen man va på en prommis..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela