HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Fixarhelg...

Publicerad 2011-10-23 19:06:05 i inredning mm.,

I helgen blev det en hel del uträttat. Skönt att få undan sånt där trist som bara ligger och väntar. En hel del myspys blev det oxå förstås. Laga lite god mat och ta en glas rött...

Lasagne blidde det...på en riktigt smarrig köttfärssås, färska lasagneplattor och hälften västerbottensost i såsen.
Den här köttfärssåsen måste ni testa! (hittade receptet i nyaste Lantliv)
400g grovmalen köttfärs
2 själkar selleri
2 morötter
2 gula lökar
4 klyftor vitlök
2 dl olivolja
100g tomatpurè
200g hela skalade tomater på burk
ett knippe rosmarin
2 dl rött vin
salt och peppar
Mal selleri, morötter, lök och vitlök, fräs ihop med köttfärs och olivolja. Tillsätt tomapurè, tomater, rosmarin och vinet och låt puttra i 40 min. Smaka av med salt, peppar och ev. en nypa socker.
Äter ni pasta till så kan jag tipsa om Rigatoni... Koktiden är 11 minuter men koka pastan i 7-8 min istället. Slå av vattnet och koka den färdig i köttfärssåsen! Mums!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-10-26 16:45:30

Det lät gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela