HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Värmebölja och badförbud...

Publicerad 2011-06-11 12:22:54 i inredning mm.,

Nu har värmen kommit hit! Allt som växer har fullkomligt exploderat! Min potatis har börjat titta upp, äppelträd och syrener i full blom osv..Härligt är det, men jobbigt oxå... Kolla in kvälltempen från igår kl. 20.00;
...i och för sig var ju termometern i kvällssolen, men ändå!
Tjollans hud har nu bara blivit sämre och sämre, så i torsdags blev det prinsessbad på sjukhuset, mer antibiotika och kortison åsså bandage på armar och ben. Stackarn! Så här hemma råder det badförbud, uteochlekaochblismutsig-förbud, samt utegångsförbud de närmaste timmarna efter smörjning och det är JOBBIGT. Vårt hopp är nu silkesvantar och silkesleggings som kommer i brevlådan på måndag...De ska tydligen ha lika bra effekt som kortisonsalvor och grejjer. Så vi kör på dom ihop med den vanliga behandlingen så får vi se... Hoppas och håller alla tummar och tår på att vi nu får till det. Så att vi kan vara ute och bada och leka och grejja som man ska på sommaren... Tur att lilltjejjen tycker att det "äger" att få göra inne-saker fast man "egenligen" ska vara ute och leka när det är fint väder :-)
Nåväl... nu ska jag gå ut i solen en stund, so long!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-06-11 12:58:49

Uj, uj, uj...vad trist med eksemen! Hoppas det blir bättre snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela