HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Sjukhus, midsommar åsså lite sovrum...

Publicerad 2011-06-27 21:44:18 i inredning mm.,

Årets sommarlov började minst sagt annorlunda för Emilia. Först blev vi hemma en vecka och sen inlagda på sjukhuset på grund av hennes bråkiga hud. Emilia var pigg som en mört trots allt jobbigt runtomkring... Vi tittade på film, lekte på lekterapin, käkade glass och en massa andra saker mellan behandlingarna när jag var på jobbet och Stefan var där... Personalen var helt fantasiska på lekterapin!

...störtdykning i bollhavet! Måla gipsgrejjor var en annan favorit :-)
Efter fyra dagar fick hon komma hem...vilket mys vi hade då! Sen bar det av till Rantis för midsommarfirande...
solen gick aldrig ner på natten...helt ljust och fint!
så grabbarna (eller gubbarna...) fick för sig att köra lite yxkastning :-)
...själv fick jag för mig att sno ihop en midsommartårta! Den gick åt :-)
Att krypa runt i svärmors trädgård och fota allt möjligt var en anna sysselsättning :-)
Efter god mat och gott sällskap, skattjakt för barnen, bastu och lekar så drog vi hemåt...
...och gjorde ett ryck i sovrummet! Nu är det klart för inflyttning! Kolla;
...igår kväll beställde vi sängen och sängborden och lite annat från Ikea. Kändes enklare än att börja låna bil och hyra släp och kuska runt på en hel säng där borta... Nä, nu kan vi blåsa upp till Happis och bara köpa Lull-lullet:-) jisses vad vi har varit duktiga tycker jag ;-) som har gjort allt helt själva! Igår var jag och Emilia även och hälsade på min mormor och morfar över dagen... Åkte rätt dag ;-) Mormor och morfar bjöd på hemmagjord potatissallad och rökt röding till middag...MUMS!
Nåväl...det var allt från hemma i vårat hus för den här gången... Nästa gång har jag SEMESTER! Bajbaj!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-06-27 23:18:14

Vad fiiiiint sovrummet blev!! Duktiga ni är!! Jättefina bilder du tagit! Och vad gött med rökt röding!!



Många utropstecken, men det var så många fina saker i inlägget! Hoppas Emilia blir frisk från eksemen nu.

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-06-28 21:21:06

Jarå, det har kommit in :) Vad kul att ni kommer!

Postat av: Carina

Publicerad 2011-06-29 19:53:47

Kan bara instämma Marie i allt! Är så trött nu så jag kommer inte på nåt bra att skriva.=) Kram söta Emilia från oss!!!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela