HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Härliga dagar i Schtorstan :-)

Publicerad 2011-07-29 12:38:14 i inredning mm.,

Nu är vi hemma igen efter en vecka av upplevelser, roligheter, mys, god mat, shopping och massa annat. Var helt slut igår :-) Slut men otroligt nöjd! Några pics;
Bodde hos världens bästa mormor och morfar!
Åkte och badade en kväll...hur härligt som helst! Om det då inte vore för den här familjen;
...som oxå ville vara med på picknick! Bara att ge upp och åka hem...
Shopping blev det oxå...här var vi! Emilia och kussen tyckte att det var smala gator :-)
En båt-tur blev det oxå...
och Grönan såklart! Vi började här och Emilia fortsatte såhär;
En riktig tuffing som var rätt uppspelt när hon kom ner på fast mark igen..
Sen blev vi bjudna till fina Carina med familj. Så himla mysigt hem! God mat blidde det oxå...
och Mojitos! Efter middagen gick vi till nyanlagd lekpark med en nedsänkt studsmatta i marken...Viss skillnad mot för vår egen risiga lekpark där hemma...Att hoppa var kul!
Sen bar det av hem till mormor igen...trötta men nöjda med dagen :-) Dan efter hälsade vi på min kusin...helt snyggt bodde dom med! Ett snabbt besök blev det då Emilia är hundrädd...
Sen åkte vi runt och tittade på fina ställen;
Kyrkan...
I tisdags åkte vi hit och trängdes;
Men det var ändå heltrevligt! Vi gick i djurparken och picknickade oxå!
En påfågel som gick förbi...
Efter picknicken var det dax att hiva sig in i folkmassan...
Emilia fick sitta på våra axlar och titta på Eric Saade...Gissa om hon sjöng med? :-D
Efter heldagen på Skansen stannade vi hos mormor och morfar och bara tog det lugnt...och tog en prommis till parken och norpade ett äpple :-)
Har haft det så himla härligt! Hann också träffa både kusiner och morbröder, kul kul! Nu är vi hemma och i kväll blir re grillparty för att avsluta semestern...för på måndag är troligtvis jag åter ute och jobbar. Baj baj!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-07-30 23:05:27

Det var kul att träffa er här nere i Schtorschtan :-)Hoppas hemresan gick bra!

Postat av: Carina

Publicerad 2011-08-12 08:08:17

Fina bilder! Jättekul att ni var i Sthlm samtidigt som Marie med fam och att ni kom förbi hos oss också. Vilda musen- färden glömmer jag aldrig! Ha haaaa

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-13 23:25:00

Jo, det var ju lyckat att vi tajmade in fam. Lejon och att vi fick sällskapa med er i stan:-) Jättetrevligt att få komma och hälsa på hos er Carina :-) Champinjonerna har jag provat hemma nu flera gånger...blev helt frälst :-)Vilda musen-färden är numera en klassiker, Hihihi! Emilia är smått stolt över att hon har åkt den kan jag lova :-)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela