HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Det går neråt...

Publicerad 2011-08-21 09:25:17 i inredning mm.,

Shit vad mitt tränande har gett resultat! Är helt förvånad ju :-) I två veckor har jag nu hållit på... Varannan dag är det "hårdkörning" på gymmet. Då kör jag kondition på stairmastern (asjobbigt!!!) åsså sen gymträning...efter det blir det en prommis på några km. Dagarna jag inte gymmar så prommar jag bara...men då försöker jag att gå nån km extra. Så från att ha gått från soffpotatis på heltid tränar jag nu på något sätt varje dag..och jag har inte lessnat alls. Det är snarare så att jag måste ut och röra på fläsket för att må bra. Det börjar kännas i kroppen kan jag lova! Inget är lika jobbigt och tungt längre...och har redan gått ner en stl :-) Jorå...fikamagen har sakta men säkert minskat i massor! Känner ju till och med att det finns magmuskler därunder! ...och det var inte igår dom fick komma fram :-D Till veckan ska jag träffa PT:n igen...och då vill jag lägga till lite extra på att tona ner baken...
Har jag lagt om maten då? INTE ett dugg! Bortsett från att jag har skalat bort de värsta snasktopparna så äter jag i stort sett som innan...för detta är ingen bantningskur, jag tränar :-) ...tränar för att kunna springa;
...det är mitt mål med det hela! Men springandet tar jag tag i till våren... nu är det att bygga upp en kondition i vinter som gör att jag orkar börja springa utan att få dödsångest först och främst. Men spännande ska det bli!
Hänger du med till våren??

Kommentarer

Postat av: Kathleen

Publicerad 2011-08-21 12:19:39

Härligt att det ger resultat! Och skönt att se fler som vågar vägra bantningskurer utan bara kör på att äta normalt och röra på sig mer! Folk klagar hela tiden men jag kör på med samma taktik som du, äter någorlunda rätt (unnar mig såklart mellan varven) och tränar så mycket jag kan/hinner med! Hoppas det fortsätter lika bra för dig som det har börjat!!

Postat av: Marie

Publicerad 2011-08-21 16:37:13

Bra jobbat, är så impad att du orkar hålla i träningen, trots regn och rusk! Är ju själv the champion of komma på bortförklaringar och att tänka: jag gör det imorgon istället.... Jag preliminärbokar mig på vårruset, måste ju försöka slå årets tid. Fortsätt träna och tänk som du gör, men unna dig vilodagar också.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-21 17:14:35

snyggt jobbat!! visst är det kul när det ger resultat, bara det gör en mer triggad!

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-08-21 20:38:16

hmm och det var jag som skrev den förra kommentaren.. glömde visst presentera mig.. :-P

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-21 21:29:04

Haha! Jag blev så imponerad av dina framsteg när vi kolla på Ernst på Valnöts sist så de första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig på cykeln.. Satt en 15 min och efter det tog jag mig lite snacks.. För att fylla tomrummet som blev efter de få kalorierna som jag tappade.

Men kul att det ger resultat!!

Jag kan heja på dig när du ska springa till våren (med en glass i handen)

Postat av: Carina

Publicerad 2011-08-22 20:30:16

Fasen vad bra!!! Kul att du är så målmedveten och att du känner att det ger resultat, för då vill man ju bara fortsätta! Jag är ju av den sorten som kunde tänka bättre på kosten, men äsch, man måste ju får äta gott men inte helt onyttigt jämt (har en bulle i handen). :/ Men samtidigt som man börjar träna bra så minskar också sötsuget, jag var ju värsta godismonstret tidigare, men nu äter jag det kanske en gång i veckan. Vad roligt, jag hejar på dig på vårruset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela