HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Till en liten tjej...

Publicerad 2010-10-16 15:10:36 i inredning mm.,

För några månader sedan såg lilla Cajsa dagens ljus. Så klart vill man ju ge ett litet minne såna gånger :-) Men vad skulle vi hitta på då? Jo, jag och fru Lejon d.y slog våra huvuden ihop och bestämde oss för att sy ett lapptäcke! Bebiskläder och bebisprylar i all ära, men för att få en anledning att träffas och vara lite kreativa mitt i all vardagsstress så fick det bli ett täcke :-) och nu är det så gott som klart! Bjuder här på en bild;


Lapparna fick hamna lite slumpvis ihop...sedan kviltade vi fast det i ett vadderat bebistäcke. Beiga kantband fick det bli och på undersidan ett mjukt bomullslakan...Kul har det varit och nöjda över resultatet är vi. Tack snälla Marie för lånet av symaskin! När jag köper en egen...så kanske det blir fler täcken, så då är det bara att beställa :-)

...innan täcket får följa Cajsa hem till Stockholm så ska det sys på ett hjärta med namnet Cajsa broderat på, slås in åsså göras ett scrappat litet kort. Hoppas att det kommer till användning nu bara :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela