HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

En månad kvar....

Publicerad 2010-10-31 11:39:36 i inredning mm.,

...tills det äntligen börjar vara dags att börja julpynta :-) Förstå att det är bara en månad kvar till första advent! Jag måste nog erkänna att jag nästan gillar advent mer än själva julen. Nog för att julen är trevlig på alla sätt och vis....men den är ju över så fort! Advent håller ju på i flera veckor, med adventsfikor, julmarknader, adventskalender-teater i stan, lucia, baka, pynta, pyssla, köpa klappar och glögg i mängder... Vissa får ju hjärtklappning och stress av sånt...men inte jag. Älskar att bege mig ut i julkommersen för att sen komma hem och bara mysa. Det är det bästa! Kanske måste övergå till att blogga på julbloggen i år oxå... kika in om du vill!

www.malinsjul.bloggplatsen.se

Nåväl..än är vi inte där och igår hade vi ett Halloweenkalas för kusinerna. Det vankades blodiga fingrar, spöksnor, monsterbajskorvar och spökdricka till middag och till efterrätt en Halloweentårta. Spökäventyr och spökbingo blidde det oxå. Det var en trött och nöjd tjej som stupade i säng igår... Några suddiga (har världens sämsta mobilkamera) pics;




Häxor, ett monster och the Devil her self intar halloween-supèn :-)



Åsså årets läskigaste tårta gjord av Eini...såg riktigt äcklig ut men var supergod med pollygrädde på insidan.

I morgon börjar höstlovet och för min del innebär det förmodligen jobb i alla fall halva veckan. Hur bra arbetsgivare har man inte som frågar om man vill jobba eller vara ledig? Fick en kortdag på mitt gamla praktikställe i morgon i alla fall. Ska bli kul att träffa alla igen :-) ha en skön vecka alla därute!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-31 19:18:01

Tack för en rolig fest! Emil somnade som en stock och jag med................



Jag längtar också till julpyntandet redan! Förra julen hittade jag inte julkänslan förrän kanske 3:e advent eller nåt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela