HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Julen!

Publicerad 2010-12-26 19:08:58 i inredning mm.,

Jorå...här har det varit fullt upp. Så fullt upp så att bloggandet inte har hunnits med. Men nu tänkte jag dela med mig av hur julen varit hos oss. Har förutom att jobba som en gnu oxå pyntat, fixat och pysslat hela december... Mysigt har det varit! Julafton tillbringades hos oss. Många var vi...15 pers :-) Så vi bestämde oss för att köra knytkalas och julklappsspelet (Då vi är rätt orutinerade på området.) Alla fick i uppgift att ta med nånting till julbuffèn och två klappar var. Jisses vilket roligt spel! Det kan jag verkligen rekommendera! Nåväl...några pics;



Lite jul på soffbordet bestående av second-händ fynd och min favve ljuslykta i vitt.



Ljuskronan fick sig även den en släng av julpynt :-)



Julgodis i massor blev det även i år...Provade att göra vuxenkarra i form av Wiskytoppar...de smakade wisky kan jag lova! Så den som gillar wisky är välkommen att smaka :-)



...till Emilia väntade en full julstrumpa....



...innehållande bl.a skridskor. Så såklart blev det ett premiäråk tidigt på julaftonsmorgonen...



...åsså mysfrulle efteråt...



...här har vi börjat duka upp julbuffèn. Det blev nån timme i köket...ägghalvor, tunnbrödrullar, prinskorv, potatis, bröd, dryck och ost var vårt bidrag till det hela. Visst såg mina ägghalvor snygga ut? Spritsad majonäscreme med kaviar var en variant och den andra skagenröra med räkor. Efter maten och kaffet kom....



...Mallan Brallan i en passande outfit! (Fy fan vad svårt det var att läsa på paketen när fejset var täckt med mask och igen-immade tomtebrillor! Heder till alla er tomtar!)  Men nog börjar tomtandet vara inne på sista refrängen tror jag...Kolla in dotterns reaktion;



..."hahaha! Det är ju mamma där under masken!!!! Kolla!!!" Eller så kanske vi ska anlita en gubbe med riktigt skägg nästa år? Hoppas att ni har haft en skön jul därute!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-12-27 19:41:05

Hahahaha! Älskar den sista bilden! Så jäääkla bra! Och vilken mysig jul verkar ha haft! Vad duktig du är som pysslar, bakar och lagar så gott!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-12-27 21:31:20

Så härliga bilder. Mysigt verkar ni ha haft! Haha kul med upptäckten...eller kanske inte! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela