HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Ett litet lamp-projekt...

Publicerad 2010-08-29 21:57:34 i inredning mm.,

Fick en lampfot av min fina mormor och morfar för några veckor sen. Då var den i mässing... Åkte och köpte en burk silverspray och sprayade alltihop. Snodde och slaktade dotterns gamla solbekta lämpskärm och sedan blidde det en lampkjol därpå istället. Sydde en tub av gammalt linnetyg med dragsko upptill. Nertill ett fint kantband och voila! Så här blev den :-)



I morgon är det nya vecka och nya tag! Min förkylning verkar ha gett upp litegrann...så nu ska det gå fint att jobba igen. Spännande att se vart jag hamnar den här veckan :-) Ha re bra alla!

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2010-08-30 13:32:26

Åh vad snyggt! Vad duktig du är. Jag har också funderat på att sy en lampkjol.. men jag KAN knappt sy så vi får se hur det blir med den saken. Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2010-08-30 21:20:04

Blev jättefint! Krya på dig ännu mera, skönt att ha "gjort bort" förkylningen snart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela