HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Helgen som gått...

Publicerad 2009-09-13 10:47:12 i inredning mm.,

...gick väl lite smått ut på att återhämta sig från veckan i skolan. För den tog energi!  (Jaa, i alla fall i fredags, då soffläge var det enda rätta..) I går lördag var vi dock lite produktiva och tog tag i gården. Hivade iväg alla sommarblommor, knosade ihop poolen (den åker nog på tippen tyvärr), skrubbade av utemöblerna och ställde in  de i bodan. Nu ere höst! Gräsmattan tog Stefan och Emilia hand om... Lite pics:



Gräsklippning på hög nivå.



En välklädd (jorå hennes beslut, trots 18 gradig värme ute..hihi) tjej som visar sin nya glugg! Jepp! tappade sin första tand i fredags på förskolan :-) Tanden ligger dock kvar där nånstans på marken och gick inte att hitta...så det blev inget tandfe-upplägg... Nåväl..Emilia hävdar å det bestämdaste att det inte finns nån tandfé, för att det är föräldrar som lägger en peng i glaset på natten! Det har hon sett på bolibompa...BRA DÄR BOLIBOMPA!



..bakade gramhams bullar på fullkornsmjöl igår. Tänkte att det var på tiden att ha lite nyttigare alternativ i frysen här hemma. Jåå, dom ser lite goda ut...men smakade crap, bark-varning jue! Så 2 påsar hälsobullar bortskänkes till högstbjudande!Hahaha!!!



åsså tidningen jag fick hem i brevlådan i fredags :-) har övergett prenumerationen på LANTLIV till förmån för denna, några nummer framöver :-) har ska det hittas inspiration!



"Gör en ful grimasch, mamma! En jätteful ska det vara!" Emilia in action bakom kameran :-)

Ja det var väl helgen i korthet... I morgon börjar skolan igen och då får vi veta om vårt tilltänkta PM håller måttet...Håll tummarna för oss i morgon :-)

Nu långpromenad! Baj baj!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-13 10:56:03

Bra jobbat där! Nu är det bannemej höst. Härligt, men tragiskt...det är ju så länge kvar till nästa sommar...Grattis till Emilia som tappat sin första tand! Och 'bompa är bra, men även solen har fläckar...Smakade bullarna verkligen crap?! Såg ju så goda ut! Lycka till med planering av bröllop och med PM;et! Vi ses!

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-13 11:25:47

Vad duktiga ni har varit! Här skulle också behövas städa undan möbler, studsmatta & övriga sommarsaker. Nu är det ju jakt vet du! Så vi får väl se när gubben har tid & själv med mina bäcken smärtor är det liksom omöjligt. Så söta dom är med sina gluggar! Wilma har missat avsnittet med bolibompa för hon funderar hur tandfen verkligen ser ut. För i helgen tappade hon sin tredje tand & snart far den fjärde! Jag håller också med om att brödet såg jättegott ut, det är nog bara du som svamlar tror jag :) Kul att vi snart ska träffas, hoppas bara att jag är lite piggare då! Ha det så jättebra & så hörs vi snart. Kram kram

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-13 12:49:52

Bullarna såg ju jättegoda ut! Jag misslyckas alltid när jag ska baka... har du en assistent?



Lycka till med PM:et!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-13 20:21:03

"Assistenten" brukar väl heta Emilia?...hihhi...=P

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-14 20:15:02

Ha ha Marie, ja men då kanske jag ska låna Emilia.. ha ha ha ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela