HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Kampen mot utslagen inledd...

Publicerad 2009-06-09 19:16:08 i inredning mm.,

Tjorvan har fått utslag, över hela kroppen. Prickar, sår, och klåda samt eksem plågar henne natt som dag. INTE skojigt med andra ord. Hela hon är som ett torrt sandpapper.... Stackarn! Men nu ska vi få bort alltihopa, så att vi kan bada i sommar! Här har jag lagt ihop alla råd och tips och ska nu testa detta i några veckor....

Vecka 1:
Smöjning med mjuksalva morgon och kväll
Kortisonsalva på de mest utsatta områdena morgon och kväll
Tavegyl morgon och kväll tills den värsta klådan har stillats.
Potatismjöl på prickar till eftermiddan efter förskolan
Insmorning av badolja innan oljebad två gånger denna vecka.

Vecka 2:

Smöjning med kortison på de utsatta områdena varje kväll.
Mjuksalva morgon och kväll
Potatismjöl på prickar till eftermiddan efter förskolan.
Tavegyl till kvällen vid behov
Oljebad med oljeinpackning 2 gånger

Vecka 3:

Smörjning med kortison på de utsatta områdena varannan kväll.
Mjuksalva varje morgon
Tavegyl vid behov
En badoljeinpackning innan oljebad.

Om inte detta hjälper, ska vi faaaasen få komma till Hudmottagningen! Sen ska jag KRÄVA en till allergitest!

Jepp, så nu ska jag gå och börja....då vet ni vad vi pysslar med ett tag...

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2009-06-10 07:39:06

Fy stackarn! Hoppas det försvinner snabbt!

Postat av: Moa

Publicerad 2009-06-10 10:21:25

Hur är det med tvättmedel mm... testa köpa det Ocean tvättmedel som säljs hos Lantmanna (jaa de heter nåt annat numer!), väldigt bra har jag hört. Lägger en länk i URL-fäletet med lite info om Ocean.. Använd inget mjukmedel what so ever!



Hur är det med smycken eller metallknappar mot huden... men nej det borde inte vara nickelallergi. Är det nån mat som hon börjat äta i ungefärlig tid med att utslagen uppstod?



Jag bara brainstormar här lite :)



Lycka till med kampen, hoppas det löser sig!



Postat av: Malin

Publicerad 2009-06-11 10:03:28

Tack för tipset Moa! Ska åka dit och kolla. Kör nu med tvättsåpa (oparfymerad) och det har väl inte gjort några underverk med kläderna ändå :-)



Första ojlebadet+ smörjningen har i alla fall givit resultat för nu börjar det värsta att dra sig tillbaka...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela