HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Saftkok, shopping och andra grejer.

Publicerad 2009-07-28 16:26:19 i inredning mm.,

 Kokade vinbärssaft igår...pfff.. Kolla in flaskan!



Joo..nog såg den väl röd och fin ut...bara det att när saften hade svalnat luktade den f'''''''''''n! Var nog ingen bra idè att försöka sig på att rengöra och använda en rapsoljeflaska? Sen när jag skulle hälla ut innehållet, så hade hela skiten stelnat och blivit till gèlè?!  Ska göra ett nytt försök i kväll, med en ny oanvänd glasflaska och en massa färska jorgubbar från fru Lejons jordgubbsland istället.(Världens bästa kan jag meddela! Vilka gubbar!) Förhoppningsvis funkar det bättre .-)

Idag drog jag och Stefan till schtaan efter att ha droppat av Emilia hos Emp. Sååå himla sköönt att gå nån timme på stan i lugn och ro. FAKTISKT :-) var inte i går vi hade tid att umgås bara vi två... Så tack snälla Marre! (Jaa och Moa och Eini oxå) Köpte en jeanskjol och en tröja...och sen smet vi och åt.
Till helgen är det dax för Kalaset igen...men vi får se om vi orkar gå..Är liite för snålt lagd för att lägga ut 250 spänn i inträde och sen en massa 100-lappar på bärs och självklart jobbar jag på torsdag natt då det är gratis... Nåväl..det blir nog party i alla fall på ett eller annat sätt i helgen ändå!

Hade tänkt lägga in lite bilder från vår sista tur ner till stranden. Men det har inte blivit att sitta här och uppdatera på ett tag..Nåväl har e dom i alla fall;



Det vär inte så där supervarmt i luften (typ 20 grader)..men ganska skönt för det var inte en människa där :-) Annars brukar det ju vara smockat med folk när solen lyser.



..kidsen hade kul...



..och efter ett tag var det annat än vattnet som var kul.

I morgon och på torsdag är det jobb som gäller..men sen är det helg! Sååå skönt! Ja, det var väl allt jag hade att förtälja denna gång...Spännande och dramatiskt värre!

// over and out!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-28 18:07:24

Jo, här finns det finfina gubbar till alla singlar som vill ha lite mer kött på bena... Eller var de jordgubbarna du mena?? ;)

Synd på flaskan!

Ja ska se till så att vi kan komma förbi en sväng imorn på saft och muffins! Bara de inte regnar, som dom nu har lovat.. Då tar vi bussen!



Postat av: Marie

Publicerad 2009-07-28 19:41:20

Bra jobbat, din husfru!...Och vad bra att ni fick ut nåt av tvåsamheten idag, det kan behövas nån gång då och då.

Postat av: Moa

Publicerad 2009-07-28 20:40:49

Ja det var himla läckert att se dig där med rumpan i vädret bland alla gubbarna... såg då att din satt och drägglade bredvid oss andra tanter ;)

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-07-29 22:37:40

Okejdå, du vann den fighten, men akta, jag kommer tätt bakom! ;>



Allt är bra här, särskilt nu när man blitt moster :) Hoppas allt är fint med er också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela