HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

En uppförsbacke...milt utryckt..

Publicerad 2009-12-17 19:59:04 i inredning mm.,

..fi fan, har nog aldrig varit så stressad som de här senaste veckorna. Eller egentligen har det väl smugit sig på redan i höstas, men nu är det speeeed. Kan inte tänka klart, äta lugnt, prata ordentligt, hålla humöret uppe, sova utan att drömma helt galna grejjer, umgås utan att samtidigt vara nån annanstans i tanken och så vidare...detta beror förstås på att vi nu skriver ex-jobbet. När jag är stressad så går jag också upp i vikt. När jag är så här stressad, så skenar vikten tamejtusan. Jo...jag vet...det beror förmodligen på att jag har ätit på TOK för mycke gotta...men vem fasen vill tugga morötter när man har stressnivåer som mina i kroppen?? Har faktiskt också lyckats gå från en dosa snus/dag till inga dosor snus/dag under den här hektiska perioden för att inte förglömma...fast en redig snusfylla skulle no kanske få ner pulsen?
Nåväl...nu är vi väl snart kanske i mål...men jag tror att uppförsbaken blir riktigt brant så här på slutet...Huuu...är inte sugen på att paniksitta över julen och alltihop..men vad gör man inte? Nåväl...nu ska jag gå och försöka varva ner lite i alla fall....i annat fall finns det gjutjärnspannor i grytskåpet :-) Kanske skulle behöva mig en kyss...så jag åtminstone får sova som folk!

/Duracellmalin

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2009-12-18 10:27:20

Jisses! Bara alla punkter mellan orden fick mig att inse vilket kaos du genomlever. Minns själv när jag skrev c-uppsatsen, vilken sjukt jobbig upplevelse och då hade jag ändå all tid i världen att lägga på arbetet! Det kommer gå jättebra Malin, ni har lagt en massa tid och engagemang på ert jobb så andas och tillåt dig själv vila upp några dagar!



Kram!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-18 17:39:35

Roligt med ett inlägg här igen, men förstår att du inte har tid med det egentligen! Ni gör det bra, som kämpar med uppsatsen! Det kommer att gå bra och efteråt kommer ni att vara såå nöjda, eftersom ni jobbat så pass hårt med det!



Vi ses och hörs!

Postat av: Carina

Publicerad 2009-12-18 19:14:38

Blev trött av att läsa din text. Lugna dig.. ta det luugnt! Det kommer att gå jättebra! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela