HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Sista helgen för den här sommaren...

Publicerad 2009-08-23 12:44:54 i inredning mm.,

...och den har varit rätt najs måste jag erkänna. I fredags kom vi äntligen till skott; att få iväg en massa skrot till tippen. Behövdes en rensning kan jag lova. Två fulla släplass med grejer blev det.  Några timmar senare åkte vi upp till Rantis i gamla Våfflan. Hon ska få stå där nu...kanske blir det nån skogs-sväng, men inte mer.  Chillade och hade det bra under fredagskvällen. Igår åkte vi hemåt, men tog en nätt liten omväg förbi IKEA i jakt på en kökslampa. Tro inte att vi hittade nån däremot. Finns ju aldrig det man ska ha där...Suck! Nåväl...fick med mig lite annat smått och gott och Emilia fick sig en timme på Småland. På kvällen blev det en lite ostbricka och vin. Mysigt värre!




I torsdags kom Anna och hennes lilla kille Viggo och hälsade på. Vi möttes på Dollar och jag inhandlade nya krukor och grejer till köksfönstret. Blev inte så där jättebra kom jag fram till. Så igår gjorde jag ett nytt försök igen. Fick med mig ett par giganto-orkidèer hem :-) Nu är jag desto mer nöjd.



Nu är det bara att försöka få in lite mer färg här hemma. Allt går i brunt och beige nu...börjar bli lite less. Nån som har lite turkosa grejer att avyttra? :-)

Apropå rensningstider; så har jag fortfarande kvar mitt vita INDO-bord i garaget. Vill verkligen inte kasta bort det, så om det är nån av er som känner för ett vitt, shabby-chic bord så har jag ett, GRATIS. Bara att komma och hämta!

I morgon börjar Emilia på förskolan igen. Blir en mjukstart inför hösten då dagarna kommer att bli låånga. Själv börjar jag på sista terminen om en vecka. Börjar bli nervöst, men skam den som ger sig :-) Jaa, jag vet att jag ska ha dotra på förskolan fast jag är hemma, men saken är den, att hon har varit ledig i 3 månader nu...och VILL inget annat än att få börja om. Korta dagar blir det (4-5 timmar max) och inte hela veckan som kommer.
Hoppas helgen har varit bra, för det har den varit för oss. Ska sätta igång att städa nu innan mannen och dotra kommer hem från badhuset, så...

....BAJ BAJ!

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2009-08-26 13:34:14

Oh så fint med orkidéer! Härligt att rensa och få köpa in nytt! Kan riktigt se hur du står där vid ostbrickan och strängt säger "NEJ Stefan! Inte röra förrän jag har arrangerat och tagit de perfekta bilderna till min blogg" ;)



Förresten när det gäller din dotter på förskolan så är det bara inför sig själv man behöver ge de där förklaringarna, alla andra förstår så väl :)



Kram!!

Postat av: Mallan

Publicerad 2009-08-26 22:02:24

Jorå..nog var det liite arrangerat alltid...Stefan förtärde, om sanningen ska fram, mjölk till ostbrickan...hahaha!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela