HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Helg

Publicerad 2009-04-26 21:40:24 i inredning mm.,

Jorå, den här helgen har varit händelserik! Bilen fick, i lördags morse, för sig att kassera avgassystemet...eller jaa, det sitter ju nätt och jämt kvar. Det hörs dock på flera kilometers håll när jag kommer körades...rätt så pinsamt måste jag medge..när folk vänder sig om efter mig... Så i morgon måste den lagas och servas innan jag vågar bege mig iväg nånstans..
Annars har helgen varit jättetrevlig! Jag och Tjollan mötte upp med min storasyster och hennes kiddisar på Leos för lek och bus i några timmar. Sedan bar det av hem till oss för grillat och lite chit-chat ända in på natten :-) (Kom å hälsa på snart igen!) Vädret har varit helt underbart hela helgen, så idag har vi varit ute och cyklat, solat och bara myst i några timmar. Stefan plockade bort stödhjulen på Tjollans cykel i fredags och nu cyklar hon nääästan själv! Det har gått jättefort för henne att få iordning på balansen :-). 
Till veckan hivar vi ut det sista ur tvättstugan (nää, vi har inte kommit längre...) och ringer försäkringsbolags-gubbarna, som får fixa vattenskadan. Hoppas dom är snabba nu! Vikken tur att jag har en lillebror som är så shyrre och ställer upp med mattläggandet! Några slantar sparade blir det :-) Känns dock inte så snyggt att ha min garderob i köket, då jag vet hur fiint det kommer att bli snart, läängtar tills det e klart!

Nåväl..over and out!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-04-28 19:41:23

Mysig helg ni haft! Och Emilia var himla söt när hon cyklade omkring på Emils cykel häromdagen! Helt glad!



Ska bli kul att få se det färdiga resultatet av tvättstugan sen!!

Postat av: Moa

Publicerad 2009-05-04 13:42:44

Spännande med en massa projekt! Lycka till med arbetandet och se nu till att lära dig massor inför höstens Moaflytt och renovering!!!

Postat av: Mallan

Publicerad 2009-05-06 18:47:11

Jorå, Moa..då e det bara att höra av sig, så dräller vi in hela gänget och hjälper till :-) Men det är kanske vi som ska anlita dig ju, du e ju värsta Klinker/kakel-queen ju! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela