HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Jag vill åka bort!

Publicerad 2008-10-25 21:23:07 i inredning mm.,

Inse fakta, jag har aldrig varit längre bort än till Stockholm under mina 26 år här på jorden...och nu är det över 3 år sedan (????!!!!) jag åkte utanför länets gränser...(Jaja, Finland räknas inte, då det bara har blivit en sväng på en kilometer in, MAX) Alltså hur har det gått till?! Är inte det smått tragiskt eller vad?

Normala människor kan i regel dra iväg på nån sista minuten till typ Turkiet eller på en charter till Kreta... För mig skulle det i nuläget tamejsaatan vara shit-spännande att åka iväg till jäkla Skellefte! Kanske inte e så normal egentligen...PPPfffff!!! (eller kanske bara desperat att få se något nytt?) Kommer man då nånsin att hiva sig iväg till något spännande resmål? Som det ser ut nu, så är det väl ett fucking mirakel om vi ens tar oss till Lycksele djurpark i sommar...
Varför är det så svårt för oss och så lätt för andra?

Om jag en vacker dag slutar snusa (jo shåre...då helvetet fryser till is....) så ska jag banne mig lägga undan snuspengar under två år , vilket skulle resultera i ca 15.000 spänn.  (Jepp, tragiskt men sant... ) I alla fall, dom slantarna skulle jag banne mig lägga på en lååång resa.  Nån som ska med på en "Mammor-som-skämmer-bort-sig-själv-resa"  om två-tre år? Haha...

/ Globetrottern....(Pfff!! My ass....)

Kommentarer

Postat av: Malini

Publicerad 2008-10-26 09:10:01

Men skellefte är väl bra?:)



Förstår vad du menar, just nu skulle jag vilja åka till USA, fatta så coolt å va där i några månader å bara åka runt å titta på häftiga saker....men istället sitter man här i lule där det är grått å kallt...BLÄ!!



Kram!

Postat av: Marie

Publicerad 2008-10-26 09:25:10

Håller med om att det verkar så lätt för andra.... vissa åker ju bort hur ofta som helst! Jag är 30+ och har inte varit längre bort än Norge och Finland, så jag är inte heller någon globetrotter precis....fast å andra sidan, jag prioriterar inte heller resor..har jag 4000 extra, så lägger jag inte dem på en resa utan då blir det andra roligheter som jag tycker är roligt. Skulle dock vara roligt att få se nåt annat klimat än skandinaviskt.....

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-10-26 10:09:24

Marie, du har ju varit i el stockhålmo 2 ggr inom loppet av 2 månader, så du är ju ganska berest. Jag längtar också efter en resa...men just nu ser jag fram emot slalomsäsongen, men vill ju åka till solen också...:-P

Postat av: Marie

Publicerad 2008-10-27 15:41:09

Camilla, jo, men jag menar RIKTIGA resor, såna där som de gör i filmer, du vet....med pass och så...hohohoh!



Jag vill också åka slalom! Har kollat lite runt på de olika fjälliga ställena redan....

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-10-27 22:50:41

jaså, det har du? Du sa ju att ni inte tänkte åka på nån sån där resa när vi frågade för nån månad sen...har ni tänkt smygboka en resa och åka utan oss...muhahahah....:-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela