HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Min söta lilla soffa...

Publicerad 2008-11-21 21:29:12 i inredning mm.,

...har jag köpt idag! Hittade den på Blocket för 300 pix. Den är verkligen pluttig, men den passar som en smäck i vårt kök. Det bästa av allt är att nu kanske jag äntligen oxå får min efterlängtade köksvägg (bakom soffan), fasen.. har ju redan tre rullar fondtapet som ligger och väntar.



Nu får ni ju packa er hitåt snart, för i morgon bakas det bullar!  Vilket var tänkt skulle hända idag, men det blidde Nordpolen för Emilia och mannen, och en sväng på Storheden för min del... men i morgon då går ugnen varm här på Bataljonsvägen!

Dagens visdomsord; Försök aldrig att backa med släp i totalt mörker, ut på en brygga...blir lätt lite knixigt kan jag meddela!

/Over and out!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-11-21 21:42:09

Det blev ju jättefint! Är bra med en soffa. När vi köper ett nytt köksbord & stolar kommer ändå soffan att vara kvar. Älskar den! Måste bara klä om den. Vad har du satt för tyg på eran? Du, blir det den 29 lilla julafton? Visst hade Anna pratat med dej. Förslaget var att vara hos Anna, & sovplats finns det hos oss, om du vill. Kan ju vara onödigt att köra hem på natten, & så kanske det blir ett glas vin! Eller vad säger du? Då höres vi snart! / Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2008-11-22 09:31:26

Vad söööt! Jättefin! Då kan man ligga och dra sig där efter middagen, som han, Kronblom! Hhahahaha!



Postat av: Carina

Publicerad 2008-11-22 16:21:37

Vad fin soffa!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-11-22 18:06:38

Åh vad fin den var! passar ju perfekt!



Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-23 22:26:58

Jättefiiiiin!!

Postat av: Eini

Publicerad 2008-11-25 14:52:59

Nå, har du börjat julpynta nå än då???hihi

Postat av: Mallan

Publicerad 2008-11-25 19:17:29

Nää, inget julpynt här inte...Fi faaaan!! Måste nog vänta tills gubbarna har gjort tvättstugan färdig...Hoppas att det går fort! ÅÅHHH!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-25 19:19:11

Nää, inget julpynt här inte...Fi faaaan!! Måste nog vänta tills gubbarna har gjort tvättstugan färdig...Hoppas att det går fort! ÅÅHHH!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-11-26 11:39:50

men men men.. inga bilder från tvättstugan?! nyfiken som alltid.. ;-) Hur går det med vattenläckaget?

Postat av: Mallan

Publicerad 2008-11-26 13:48:12

Jorå.. det går väl smått framåt. Men seriöst, tycker ni att det verkar stämma; att vi ska stå för arb.kostnad+ materialkostnad, golvbrunn och nya vattenledningar? Jag menar, vad fasen täcker försäkringsbolaget egentligen????? Enligt byggnissen skulle kalaset för våran del landa på 15000:- !? Men totalsumman allt som allt är 18000... Kan det stämma????

Postat av: Mallan

Publicerad 2008-11-26 13:49:45

Ombyggnationen påbörjas efter nyårshelgen... Så nu jävlar e de fritt fram att pynta på :-)

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-26 17:57:18

Det var ju jäkligt konstigt att inte försäkringsbolaget står för mer kostnader. Anders hade en kollega i Luleå som fick arbetskostnaden för hantverkarna betalt och en viss del av materialet. De gör nog avdrag för materialkostnad beroende på hur länge sen tvättstugan är renoverad. Men säkrast är att kolla hur era villkor ser ut, men KONSTIGT lät det i alla fall. :-0

Postat av: Åsa - som inte har koll

Publicerad 2008-11-26 18:53:40

det lät ju jäkligt konstigt.. man hade väl trott att det kanske skulle vara lite mer åt andra hållet.. några tusenlappar av er och resten av laxarna betalar försäkringsbolaget.... hmm..

Postat av: Mallan

Publicerad 2008-11-27 10:00:49

Jo, det var det vi trodde oxå... Nu är ju tvättstugan i orginalskick sedan huset byggdes =1981.. och vi fick då åldersavdrag = Väggmatta är vår kostnad till 100% och golvmatta ska vi stå för till 80% och på det självrisken 3000:- och det verkar väl okej... men enl. försäkringsgubbens kalkyl, så låg den kostnaden på ca 5000:- plus självrisken 3000:- och allt utöver är arbetskostnad... Nää nu ska här telefonterras! Morr....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela