HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Apropå Murphy`s lag.

Publicerad 2008-11-28 23:09:26 i inredning mm.,

Jo, no känner man att den är en besvärlig följeslagare mellan varven...Ett exempel på detta;

Klockan ringer 05.30 och karln puttar till mig  så att jag ska vakna till liv. Vaknar upp efter ett evigt knuffande, sur som en citron. Hasar mig ner för trappan och in på toan...
...och tokhoppar till över spegelbilden;
"Vem faan är det där?! Mascara i hela ansiktet och håret som står åt alla håll och kanter..." Tänker för mig själv; Ja, jävlar, nu går det bara utför med kärringen! Nåväl, sätter mig på toan i godan ro i ungefär 10 sekunder... BANK, BANK!
-"Mamma, jag e pissnödig!"  (Emilia)
-"Skynda dig nu, Malin fö fan! (Stefan)
-Men för seitan, kan man få pissa i frè, herregud?! (Mallan)

En hastig frukost, ett världskrig (Jag VS. Emilia angående damens klädval) senare och ett panikartat ihoprafsande av extrakläder till daggenväskan och skolprylar till mig själv, börjar vi så smått halvt i tid vara på väg mot dagens bravader...

-"Men vars i grönrödaste helvetet är mina bilnycklar?!" Jag hittar dom inte; Stefan!" ( mallan)
-"Lugna ner dig, dom ligger ju där!" (Stefan)
-"Jaja, Hiva dig in i bilen nu Emilia och nej vi ska inte åka pulka till daggen, det är för långt.." (Mallan
-" Mamma, kan vi inte åka till Stockholm på onsdag?" (Emilia)
-"Jorå det kan vi, eller vad sa du, vi får ordna det sen, sätt dig i bilen nu."(Mallan)

10 minuter sena till förskolan....

-"Emilia, nu måste du skynda dig! Du kan inte klättra på varje snöhög! Mamma måste till skolan!
-"Määh! Jag vill deee!
-" Nu klättrar du ner Emilia Lejon annars blir jag arg!

Ett stund senare är barnet lämnat och jag styr kosan mot Luleå och skolan...har ca 20 minuter på mig att hinna 3,5 mil...om jag kör 110 där det inte är fartkameror och saktar ner till 100 där farbror Blå brukar stå så kanske jag hinner!
Kör ut på 97:an, alltså vägen till Luleå...men vad händer? Jo, självklart hamnar jag bakom en bil som kör exakt 85km/h... Gormar och svär hela vägen till Sunderbyn, då det blir dubbelfiligt! Blåser om och bränner på, nu i 115!
Saktar in när rondellen i Luleå närmar sig, svänger ner mot universitetet och vad händer då? Jo, självklart hamnar jag bakom en LGF-traktor! (LångsamtGåendeFordon) och det hjälper inte...jag måste kryyypa fram i 35km/h sista två kilometrarna! Fi faaaan!
När jag väl kommer fram till Universitetet, vad händer? Jo, det finns inga jävla P-platser kvaar! Helv'te, h'lvete!!!!!! Eller jo. en...där det är O-plogat.... Tar fart med Våfflan och burnar in på P-platsen..Vad händer? Jag kör fast! Skiter i i det, hoppar ur bilen och låser igen..men kommer på att jag har;

1. Låst in väskan i bilen
2. Glömt lunchlådan kvar hemma och även börsen.
3.glömt att det är redovisning!

Tokspringer in i D-huset!! Klockan är nu 14 minuter över 8, lektionen börjar om en minut...men faan, vars ska vi vara???
Inget schema har jag med mig heller... bara att kasta sig in i en datasal, logga in på nätet och leta fram schemat och vad upptäcker jag?!

VI BÖRJAR 13.00 IDAG!!!!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klockan är nu 22.10 på kvällen... Det blev mackisar och korv till mat, för det är snabbt och bra när man står där 18.00 och ska trolla fram en middà för tre....Hivade i dottern i badet vid 19.00-tiden och 20.00 sov hon. Nu halvslumrar jag i soffan till Anna Skipper (Jojo..jag ska oxå börja gnaga på bönor och dricka alger, i nästa liv!) och kommer plötsligt på; Jag har ju för faan inga rena kläder till i morgon! Jaha, då är det bara att ladda en maskin och torka skiten i bastun i morgon bitti... Sen börjar det no vara dax för en dusch oxå...så att jag slipper chockeras framför badrumsspegeln i morgon bitti... I alla fall, klockar är nu 22.23, kliver in i duschen och börjar duscha riktigt varmt, och vad känner jag? Det där fula jävla duschdraperiet sugs inåt i duschen och klistrar fast sig bakom röven... men för helvitte! Riktigt jävla sur, häller jag schampo i handen och börjar gnugga in i håret... bara det att det var ju inte schampo, det var ju för helvitte intimtvål!! Nää, nu skiter jag i det här! Spolar av mig och gör mig klar för sängen.
Klockan är nu 22.55 och jag kryper ner under täcket... avslutar dagen med ett;

-"Varför kan inte jag få ha lite jävla flyt nån gång?!"
-Men sluta klaga nu...varför är du på det där humöret nu då? (Stefan)
-"Jaa, säg det...den som det visste.." (Mallan)


Tack och lov är inte de här dagarna speciellt vanliga, men de förekommer... Så om du har en irriterande dag...tänk tillbaka på detta inlägg...  :-)


Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-11-29 09:50:10

hohohohoho.... :-D Lilla Malin då..... jo liknande dagar har man stött på... när allt bara jävlars går åt helv.... Sköt om dig, hoppas du får en skön och avslappnad helg!!

Postat av: Camilla

Publicerad 2008-11-29 10:32:00

Åh fy fasiken, the day from hell! Men nu kan det ju inte bli värre. Det blir ju något som du kan skratta åt längre fram. :-)

Postat av: Mallan

Publicerad 2008-11-29 10:40:44

Jo...nu när man ser tillbaka på dagar som dessa, kan man bara fnissa...

Nu är det helg, första advent, winterwonderland ute och ikväll är det julträff med barndomkompisarna... Kan det bli bättre :-)

Postat av: Marie

Publicerad 2008-11-29 11:14:14

Å herre gud, vilken dag! Hur överlevde du?! Du skriver så roligt - jag höll på att förgås här vid datorn! Hhahahahahah!!!

Postat av: Eini

Publicerad 2008-11-29 20:37:35

Ja fi fan! Å Robert som tycker att jag stressar in i dom sista minutrarna!



Fan va ja garva! Förlåt..... fniss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela