HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Sååå typiskt

Publicerad 2008-05-21 11:19:24 i inredning mm.,



Att jag inte kommer på något kul att skriva. Känns om att bloggtorkan är ett faktum. Det som gäller just nu är i alla fall att bli frisk från min tjuriga förkylning. Låg däckad hela dagen igår och idag börjar det vara någorlunda skapligt.
I morgon ska jag tillbaka till praktiken och sen ska vi försöka få något gjort här hemma. Stefan ska få knåpa ihop gungställningen i kväll och jag ska göa ett tappert försök till att städa (få ser hur det går...).
Emilia är den här veckan hos fammo och faffa tillsammans med Emppis. Än så länge går det rätt bra (förutom alla busiga upptåg hon drar med sig kusinen på) och hon längtar inte hem :-) Det brukar var så kul hos fammo och faffa säger hon :-)
Nåväl...nu är då sommaren räddad i alla fall (från en sak till en annan). Pratade med chefen i morse och utgången blev att jag jobbar fram till och med 13 juli. Vilket innebär 6 veckors ledighet sen! Jiiiheeeeooo!!! Hoppas att vi kan göra något kul då...Förhoppningsvis blir det en sväng ner till Stockholm. Men vi får väl se...

Tjejmiddan?

Men hörrni...hur blir det på lördag? Vilka kommer? Ni som har tänkt komma kan inte ni slå en pling eller så? Tänkte så att jag inte lagar käk till 10 personer och så kommer det bara 3....
Åker och handlar på fredag om allt går som det ska, så gärna innan dess i så fall. Skulle vara så kul om vi blir flera! :-)
Hade väl tänkt mig att middan äter vi vid 18.00 men kom innan den som vill. Bara kul med lite sällskap i matlagandet :-)

//Kram!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-05-21 19:11:01

Skönt att det ordnade sig med jobbet! Grattis!



Jo, kusinerna verkar ha roligt där uppe hos fammo och faffa. Och de verkar inte längta hem.



Jag kommer på lördag!

Postat av: Carina

Publicerad 2008-05-21 22:12:41

Grattis till jobbet! Hör av dig när ni är i Sthlm! Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2008-05-21 22:22:26

Hejsan! Vad tråkigt att du har varit sjuk.

Så ni har också fullt upp hemma. Jag städade hela dagen igår. Tog alla fönster, bytte gardiner, & städade & torkade överallt. Det känns skönt när det är gjort. Nu är det alla skåp & lådor...och där är det ingen ordning. Vi får väl höras snart. Ha det så bra. / Kram Lina



Hur ville du göra med tv bänken. Skulle ni ha den?

Det är ingen panik för oss. Den står ju inte i vägen. undrade bara.

Postat av: Moa

Publicerad 2008-05-23 07:51:17

Vilken lyx att kunna göra vad ni vill i en vecka! Härligt att kunna städa ordentligt utan att ha en liten stormvind som sveper ner allt direkt igen! Jag kommer inte på lördag, men det visste du ju redan!



Kram och grattis!!!

Postat av: Lina

Publicerad 2008-05-24 20:09:13

Grattis på födelsedagen! Hoppas middagen blir lyckad & att du får en jättebra födelsedag & en riktigt trevlig kväll. Jag & Anna kommer & uppvaktar dej nån dag när det passar.

Ta det lungt med vinflaskan i kväll bara, så att du kommer ihåg din födelsedag imorgon :) Vi får höras av nån dag. Många kramar / Lina

Och GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela