HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Påskolv ,my ass...

Publicerad 2008-03-27 12:49:43 i Allmänt,

Påsken började ju bra. God middag flera dagar i rad. Skotersafari ut till "Fallet" i stugan. Dagen efter vi kommit hem firades Tjohalia med lite tårta och några små presenter.
Nu har vi ju påsklov som det så fint heter....men fi faaaan vad vi är förkylda! Hostar och snörvlar värre än nånsin. Emilia har piggnat till men är ändå mest snorig i Sverige just nu. Gissa om den kombinationen är hyfsat jobbig!
Hon vill göra så mycket, men pga förkylningen blir aktiviteterna rätt begränsade..
Guuuu vad det skulle va kul att kunna åka på Leos eller upp till Rantis men icket... Nu är det inomhusliv som gäller. Oprah, sockerkaksbak å sagoläsning... Att tjorvan lider av tristess är nog ett faktum en sån här dag... (Orken att leka kurrogömma, giraff och bygga kojor infinner sig inte riktigt i mitt skick...)
I eftermiddag ska vi åka till Barnens hus iaf. Tänkte köpa lite Play-do, ritblock samt en CD-saga. Förkylning är jobbigt men det behöver ju inte vara outhärdligt för det...
Så påsklov med utflykter å varm choklad? My Ass!!

/// AAAATTJHOO!!!

Senare på kvällen....

Fi fan vad dyrt det alltid har en förmåga att bli på Barnens hus... Jisses, hade tänkt köpa lite playdo åsså kom vi hem med en massa annat :-) Nåväl, Madickenfilmen köpte vi. Älskade den när jag var liten! Japp, jag var Madicken och syrran fick det ärofyllda uppdraget att var Lisabeth, efter att jag sett filmen gång på gång.
...Emilia var dock inte så himla imponerad , för henne är ju Emil i Lönneberga det som gäller. Kom på att jag gillar Madicken lika mycket än idag. Vad jag oxå kom på idag var ju att det romantiska-shabby chic temat vad gäller inredning kan fara dit pepparn växer! Det är ju Junibacken-stil som gäller! ( Jo just det...hur fan går det ihop med ett 80-tals hus?? Nåväl..kommer nog på nått klyftigt....)
Nåväl... Nu ska jag försöka plita ner några rader i mina satikens kursuppgifter...som aldrig verkar bli klara! BLÄÄÄ!!

/// Attjjooouuu!!! X en miljon!!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-03-27 23:36:43

Junibacken-stajl!? Det vore väl nåt!

Roligt att handla på BH! Hittar alltid nåt man inte hade tänkt...

Krya på er! Emp är inte heller helt hundra än. Idag klagade han på öronen, men senare var det bra igen.

Postat av: Carina

Publicerad 2008-03-28 07:34:11

Jag vill också ha ett hus som jag får inreda!!! Istället ska man köpa en lägenhet på 20 kvm för 1,5 mille.. =/ Gah!

Jag måste ju komma och se erat hus! Har velat det hur länge som helst. Kanske ihelgen? Kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-03-29 09:11:16

"Madicken, Madicken, pilutta dig, pilutta dig" kommer jag ihåg att det sjöngs.. :)
Inte roligt att vara så förkyld usch... nysa och hålla på.. Jag har (ta i trä) klarat mig några veckor utan förkylning..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela