HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Jag vill ha påsklov!

Publicerad 2008-03-19 18:58:14 i Allmänt,

Fi faan vad det känns surt! Vi är lektionslediga i två veckor nu...Tror ni att jag får vara ledig för det? Nääää inte då! Nu får jag igen för att jag har slirat me kursuppgifterna... Nu har jag fem arbeten som ska vara klara till den 31 mars...och första april börjar nästa kurs. Så var det med den ledigheten...GRRRRR!!
Nåväl, knåpade ihop ett av dom idag...så nu ere bara fyra kvar...Jiiheeoo!! Tror aldrig jag har varit så fucking skoltrött som just nu. Den här terminen känns inte alls förskole-relaterad.... mest bara inriktat mot de senare åren med betyg å en massa annat... Längtar till inriktningen i höst!

Nåväl, i morgon ska vi in till stan och shoppa lite käk och påskrelaterade prylar....Klä ris med fjädrar å sånt blir det mot kvällen. Var på Ica nyss, jisses folk var ju som tokiga! Det blir då vad man gör det till minst sagt..
Kommer du ihåg Zara då vi var påskkärringar i Rättsel och fick en näve oanvändbara 10-öringar! Hahaha!!
Vad ska ni andra ha för er i Påsk? Här blir det väl nån form av påskmiddag på fredag och på Lördag bär det av till Rättsel (föräldrarna) för lite umgänge med släkten. På måndag fyller gumman år och sen bär det iväg till Rantis.

Glad påsk på er! Kuckelikuuuuu!!!

Kommentarer

Postat av: Zara

Publicerad 2008-03-19 23:57:36

Vad roligt att du tycker det =) Jag hoppas att ni kan komma! Vad tyckte du om layouten? Jag och Johan har gjort dom själva. Satt 6 timmar i lördags och klippte&klistrade och skrev ut. Blev öm i axlar & nacke ;P Och skojar du det var surt med räknigen?! Jag blev faktiskt väldigt arg, och jag tycker inte det är schysst att skicka ut en påminnelse så här sent. Men det löste sig iaf, och nu är den betald. Joo, jag kommer ihåg det! Det var snopet!!;P Hahaa, sitter här å skrattar för mig själv=) Det blir nog inge Rättsel för mig. Jag jobbar nämligen hela helgen. Och det kan nog behövas få lite storhelgs ob i kassan. Särskillt nu. Ha det gött! kram

Postat av: Carina

Publicerad 2008-03-20 07:21:51

Är det Påsk? Herre gud jag har inte haft en tanke på att påskpyssla och pynta här hemma... Jag vill men det känns lite onödigt att gräva fram allt när jag ändå egentligen borde packa ner allt.=) Föräldrarna kommer hit imorgon så en god tanke är väl att åtminstone städa här.. kanske plocka fram lite påskpynt ändå.=) På lördag jobbar jag själv på Pentik hela dagen, på söndag vet jag inte vad som händer.. packa packa kan jag gissa... på måndag jobbar jag själv på Pentik igen.. och så var Påsken över.=) Ha en glad påsk! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela