HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Barnvakts-akuten rycker ut....

Publicerad 2008-06-24 20:59:03 i inredning mm.,

Som jag tidigare har nämnt, så hade vi inte räknat med att gå på Boden Alive på vuxet vis i år. I och med att barnvakter inte växer på träd för vår del, så hade vi tänkt oss en helg, där vi åker karusell, äter glass och gör andra barnroliga saker.

Men barnvaktsakuten i Rantis ( alias faffa Tage ) ringde i kväll och berättade att de tar med sig Emilia hem efter Sunderbyn i morgon. Guu vad dom är söta! Hoppas bara att de orkar med Tjollans fart i några dagar till. (Men faffa påpekade att det skulle dom visst orka.)
Nog kommer det ju att bli tyst å tomt utan lillgumman här hemma... men hon är hel-exalterad över att få åka igen :-) och vi får möjlighet att ha lite mys för oss själva. Så Marre Lejon; Vi hakar på under helgen! Jepp, så blir det... Ladda med vin :-)

Nåväl, nu ska jag packa tjollans väska... och sen blir det sängen, har tre dagars jobbmaraton framför mig (och kan då verka som att jag gått under jorden) men sen e det helg! Jiiehhoo!

Ha re gött!


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-06-24 21:01:51

Härligt!

Postat av: Carina

Publicerad 2008-06-24 21:08:01

Vad kul det låter med Boden Alive. Varför gick vi inte på det förra sommaren??? Vi måste gå på färjan i sommar. Nån som är med?

Postat av: Lina

Publicerad 2008-06-24 21:14:25

Tjena! Så nu ska ni passa på & mysa, man kan behöva det ibland. Kommer ni till Älvsbyn på Rallarsvängen lördag den 19/7? Vi brukar träffas & grilla & förfesta innan vi går ut. Jag tror vi ska vara hos oss på altanen en gäng. Anna & krille ska då med ut i år. Förra sommaren var ju Viggo så liten, men i år kan Anna följa med. Det skulle vara jättekul om ni också kommer! / kram Lina

Postat av: Moa

Publicerad 2008-06-25 07:08:23

Tsss, dricka vin, ni somnar ju innan ni ens hunnit stava till ordet cykelstyre! Nä se till att dricka lite ungdomligare drycker typ cider eller sommardrinkar så kan ni säkert komma er fram till BodenAlive-området!

Postat av: Marie

Publicerad 2008-06-25 21:38:27

En kosmopolitan, kanske?...Nog ska vi hålla oss vakna, bannemej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela