HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Semester-update...

Publicerad 2008-07-24 23:31:01 i inredning mm.,

Nu åker vi kors å tvärs... Kom hem från Rantis i dag och på Lördag bär det av till Rättsel för att fira syrran igen och träffa mormor å morfar samt morbror Anders m. fam. (åsså resten av familjen oxå förstås...) Haha! Ringde till min lilla mor för att höra mig för inför helgen och gissa vart gamlingarna var... Nämligen på PDOL... Jajjamensan! Satt i ett öltält som värsta ungdomarna...och lillebror är chaffis..TTTSSSSS!

Nåväl.. här kommer lite bilder från veckan som gått...



Festen inleddes med bubbelbad för nästan samtliga... Superhärligt! (Jorå jag badade oxå)



Emilia älskade studsmattan!



Såp-bandy! (En presenning fastsatt med tältpinnar åsså ett gäng såpflaskor på det..) Vi vann och jag petade in tre mål!



Sen blev det grillat för hela slanten...och efter käket bar det av till Grundträsk för en massa kul...



På denna sjö susade och studsade jag fram på en gummiring i en jäkla fart! Vattenskidor kunde man oxå testa...

   

Gumman med sin morgonglass....:-)



...och jag packar ihop.  Guuu vilken rolig kväll! Sov som en prinsessa och var inte ett dugg bakis!

Dagarna i Rantis....

I Söndags blåste vi upp till Rantis med sol och bad i åtanke. Det gick lite si och så med det eftersom att regnet stod som spön i backen i två dagar. Barna blev alldeles kollriga av att inte kunna gå ut. En kompott av bus och tjafs bröt ut mellan våra små ljuvliga flickor..(Hihi...) Tillsist fick de gå ut ändå trots spöregnet...
I tisdags åkte vi på en fisketur...Tjejerna fick napp alla tre! (Emilia fick en mört- blev livrädd, släppte spö och fisk och sprang...) No gjorde vi det bra, Eini som lyckades hålla ordning på barn, metkrokar och fiskedrag :-) Haha!
Nåväl, Cruisandet med faffas Vespa var höjdpunkten! Åsså alla fyrtio-arton glassar barna fick...Emilia diggade oxå att få hjälpa faffa att hässja hö (Stavas det så???) Själv fick jag lite material med mig hem för att göra lite roliga skyltar. (Tänkte mig lite ordspråk att hänga upp lite här å var på gården..)

      

God mat och härliga bastbad i utebastun.... Mysigt!

Vi hakar på med till stranden i morgon, Marre! Lite sugen att åka på plantrean oxå... Vill ha en vit pelargonia ute på bron..

//Tjarå!!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-07-25 20:23:13

Ja, jag läste din blogg först nu, så jag visste inte om att ni inte for till Rättsel imorse...förrän Steffe ringde Tommy och sa att ni skulle med till Playan. Sorry.



Härliga bilder och rolig semester ni har!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-07-26 10:04:19

She is alive!.. var ju rädd att du var på sjukhuset för att Marie skrev så i förra inläggets kommentarerna.. roligt kalas verkar det ha varit iaf.. såpbandy har jag aldrig spelat.. kan det vara halt måntro? hahah..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela