HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Sista lediga dagen...

Publicerad 2008-08-31 22:31:58 i inredning mm.,

Jo...den gick oxå. Shit vad sommaren har gått fort! Började dagen med en varm bastu och sdan drog vi till Simu/Lejons för lite lek och nybakta muffins..Godis var dom!
I dag har det verkligen varit höst här. Skitkallt jue!  I morse var det bara + 7 grader...Brrrrr... Men fint väder dock! På med jackor och långkalllingar och ut i friska luften! Några bilder...



Emilia inspekterar gården...



Min rabatt...



En bild på kåken :-)



..åsså min älskade Silverpil...

Under helgen har vi oxå dragit i gång ett nytt projekt, nämligen ommålning av våra bruna fönsterkarmar och dörrfoder... Ytterdörren och trappfönstret är så gott som klara...

En bild före:



Åsså en bild efter....



....då var det vara resterande 12 fönster och 6 dörrar kvar :-)

I morgon drar termin 5 i gång (och hetsjakt på kurslitteraur :-)till att börja med..) Kommer att få tillbringa en hel del tid i Bibblan tror jag...Hösten kommer att handla om naturkunskap och matematik. Vi ska ut i skogen och i sjöar på exkursion. Artkuskaps-tenta, kyckling-uppfödning och en massa annat väntar. Tror att den här terminen kommer att bli riktigt rolig! Inte bara föreläsningar lite praktiska moment oxå, förutom VFU:n då...

Ha en bra vecka allihopa!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-09-01 18:24:38

Förbenat vad mycket lite vit färg gör!! Vill ju också ha vita fönster! Snyggt!



Lycka till med höstterminen!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-09-01 18:48:09

Håller med Marie.. jäklar vad fint med vitt! Roligt med exkursioner! Samla spindlar och grejer.. hehehe..

Postat av: Lina

Publicerad 2008-09-01 22:57:48

Tjena! Det blev ju jättefint med vitt! Är jättesugen på att måla våran dörr också, men jag vet inte om det går. Den är ju oljad för några x antal år sedan. Måste nog fråga på färgaffären. Målade garagedörren & räcket fram i helgen. Det blev jättebra. Man måste ju passa på nu innan vintern. När ska vi ta våran tjejkväll med middag & eventuellt bastu? Vi kan vara hos oss. Vi kan väl höras av i veckan. / Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela