HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Fläskfille och Råttatoille....

Publicerad 2008-04-25 19:24:46 i Allmänt,

..är vad vår fredagskväll kommer att bestå av. Nu är våren här, så härligt! Ikväll premiärgrillar vi på nya grillen, käkar lite bröd och dricker lite vin... Najs!
Under kvällen ska vi se filmen Råttatoille (med Tjollan förstås...) och mysa. Förhoppningen och baktanken med det är att Tjohalia däckar i soffan. Då kanske möjligheten att få ha vår säng ifred infinner sig....Hahahaha!! Pilutta dej Emilia Lejon, inatt ska ru sova i egen säng, så det så!
I morgon ska vrålåket få sig en vår-och spabehandling. Nya däck, lite vax, dammsugning osv... Sedan blir det cykeltur och städning för hela slanten. kanske måste tigga en kaffekopp hos nån av er oxå...
Förresten så har jag idag tagit ett stort beslut! Nu ska brak-ashlet in i ett par jeans! Jepp... Jag ska köpa ett par av dom där Cheap-monday ( Mallan har åldersnoja..nananana!) jeansen tror jag. Men vi får se....
Vad ska ni göra i helgen?

Ha re gött allihopa!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-04-25 19:51:57

Hahahha!! "Baktanken..." ni är ju för roliga. Värsta planen för att komma till lite....ahhahahah!!

Här har vi ätit snabb-middag (korv och makkisar), handlat på ICA Supermarket (löning!!!!!!) och sen smaskade jag och Emil på en hemmagjord glass-strut (både glassen och struten var ju förstås köpta, men själva ihopslagningen av dessa två råvaror(?) var hemmagjord). Jag och Emil har lekt dinosaurier. Emil var en Argentinosaurus och jag var en Tyrannosauros Rex. Vi slogs. T-Rex fick fly. Emil sa; "Nä, du ska inte springa som en hare, mamma!" när jag skulle fly T-rex-likt från den arga Argentinosaurosen..... Jag som t o m har några högskolepoäng i drama... Tji fick jag.

Tommy och jag har sippat på en god kopp kaffe här i soffan och nu ska jag läsa lite från Hjärnkontoret för Emp. Sen är det tandborstning och läggdags.

I helgen blir det också däckbyte här och tvagning av bilen. Man vill ju knappt TA i den när man ska iväg...

Eini har lurat med mig på skjutning imorgon. F*N vad jobbigt att stiga upp så tidigt!

Ha're så trevligt ikväll/natt *blink, blink*, så hörs vi säkert i helgen!

Postat av: Carina

Publicerad 2008-04-26 21:15:58

Kul å shoppa jeans! Jag shoppade faktiskt jeans igår.. det var aslång kö till omklädningsrummet och så j´vla varmt så jag chansade och tog en strl och köpte jeansen. De satt perfekt! Vilken tur! Gråa Sqin från H&M 398kr. Billigt å bra! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela