HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Bullbak och skräckfilm...

Publicerad 2007-10-30 13:52:32 i Allmänt,

Nu har vi inlett arbetet med att fylla upp vår gamla kilowattslukande frys ( årgång 1981...)
Vi kom på att det var rätt så onödigt att bara ha 3 paket älgskav/kalops där inne och efter helgen i Rantis blev jag mäkta imponerad av svärmors frysar.

Japp, i går svängdes en dubbel bulldeg ihop. Jag drog även ihop en "Snoddas" oxå, men eftersom att det är antikvärde även på spisen, så blev den bränd... (men men den blir säkert god, bara man håller för näsan...hahaha..)
Nåväl tillbaka till bullarna...
Jag hade ju tänkt att det skulle gå fort och smidigt..men tror ni att det blev så?? Vi kom ju på att alla säger att det härligaste de kommer i håg från det att barnen var små, var bullbaken..

17.30 i går lät det så här:
- "Emilia! Kom och baka bullar med mamma och pappa"
18.30 i går lät det så här:
- "Emilia! For fucks sake!!!!Häll inte ut allt pärlsocker på golvet!"

Rätt kul att baka med barn (dock inte supertrötta barn), bara man förbiser att det blir rörigt...

Så mycket för familjeidyllen....hahaha...


Nåväl 100 bullar blev det till slut. Så nu får ni pallra er hit på fika!
(OBS! Dom e inte brända det e kakao i dom, efter din mammas variant, Lina...)


image30


På kvällen blev det skräckfilm å snacks hos Marie. Texas Chainsaw  Massacre, the beginning...En riktig splatterfilm.... Huuuuvva... Nästan så att jag vill bli vegotarian efter den...Riktigt kul blev det ändå, när systrarna  (fd.)Lahti  vrålade till i kör under upplösningen av  filmen.  Hahaha......( Okej då... jag erkänner, fy fan jag var totalt helskakis själv...)

Innan jag alls satte mig i bilen klockan 22.30, så blev det en ordentlig koll i baksätet. På hemvägen ägnade jag mig åt att inte försöka tänka på det motorsågsöde en av käraktärerna i filmen gick till mötes i sin bil... Mysigt...

Nåväl.. i kväll blir det att baka sommarkaka och läsa Lyssnandets pedagogik. (Rekommenderas starkt, Marie å Carina..) sen ska jag försöka bänka mig till Desperates kl. 21...

Var ute och surfade runt och hittade den här.....
http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_541.jpg

Kan dee va nått för mig? Haha
 

ha re bra!

Kommentarer

Postat av: Maria S

Publicerad 2007-10-30 15:29:44

Ja när passar det att komma på fika till dig men du brände väl inte alla fast det gör inget det blir nog gått i alla fall men jah ringer före jag tittar förbi.

Postat av: mallan

Publicerad 2007-10-30 15:34:53

hihi.. gör det..

Postat av: Marie

Publicerad 2007-10-30 18:33:37

Haha..garvar åt bullbakandet! Fast det var ju duktigt att ni hade tålamod i en timme ändå.

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-10-31 08:33:29

mmmmmm gott med nybakta bullar... *dreglar* .. och riktigt fin bil det där.. *asgarv* och lämna nu ingen wokpanna i byte.. kanske en vanlig kastrull funkar bättre.. :)

Postat av: Carina

Publicerad 2007-10-31 11:28:54

Kom hit jag har också två gigantiskt stora påsar med bullar i frysen!=) Jag har läst Lyssnandets pedagogik, suuuuuuperbra bok. Har tänkt köpa den faktiskt! Lycka till med pluggandet och bullandet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela