HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Bogserlinor och Bussar...

Publicerad 2007-10-22 22:22:58 i Vardagslivet, det ljuva...,

Tänkte bara uppdatera er om vår nya tillvaro här ute i den "bussfria" delen av stan..( Bussfri på helgen) Nu när vi är såna där billösa stackare..
Jisses i går.. Bara för att vi inte kunde lämna stället, så blev vi förstås i jättestort behov av att göra en massa ärenden med bil... (Skumt.. på söndagar brukar det annars inte göras många knop hemma hos oss..) Så vi bestämde oss för att ta en promenad.. mot Sävast kanske. ( Jag ville ju dricka kaffe och sitta och skvallra hemma hos Marie..)
Nåja.. Vi kom oss en vända runt kvarteret och sen gick vi runt på gården och tänkte ut en massa visioner inför sommaren... Ungefär som vissa ( Ingen nämnd...) brukar fantisera om New-york och så... fast utan vinet då..:-)

På kvällen kom Tommy och hjälpte att bogsera igång skithög...nej förlåt, bilen. Han drog den ca 1m och jag la i en växel och full gas och VIPS så startade fanskapet.. Jippiiii!!! Frid och fröjd i livet!!!!
Jag kör runt en vända på kvarteret och plockar upp Stefan samt en pyjamas- och overallklädd Emilia. Vi åker i väg i dimman mot stan för tanken va ju tom. Vi rullar in på bensinångorna på macken och jag slår där av bilen. Stefan tankar fullt och när vi sen ska i väg låter det.... KLICK KLICK...sen inget mera...Förutom Emilia där i baksätet; " NU kommer vi aldrig mera hem mamma!"
Jaha.. bara att börja rulla bort bilen... Jag och Stefan rullar i väg den och Stefan ringer sin bror..(som förmodligen inte var så där jätteinspirerad att komma en andra gång...) sen kan vi puttra hemåt.

Idag körde jag in APAN på Mûllers, där de fick felsöka, efter några timmar ringer telefonen; " Nu har vi hittat felet, det är startmotorn som är defekt. Med material och arbetskostnad blir det 4800:-"
Nämen vad kul då.... (Då bilen är typ 20 år gammal..) Jag säger att jag hör av mig..och ringer sedan upp efter överläggning med Stefan...
Inget rep där blir det... Jag ringer istället och beställer en startmotor på en reservdelsfirma... De låter smått förvånade när jag är så säker på vad jag ska ha..och frågar flera gånger om det var en startmotor jag skulle ha..
men för fan JAA, är du trög, du hör väl vad jag säger, eller???? Ungefär så går tankeverksamheten och samtalet avslutas med; Var fröken nöjd (??!!) så?

Under eftermiddan åker jag och Stefans lillebrorsa och hämtar skorven på verkstan.. De tittar lite mysko på mig..
Aldrig har väl en kund åkt hem med samma fel som de kom för, förr..eller?

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-10-23 20:04:28

alltså så typiskt.. lilla fröken hit och lilla fröken dit.. bara för att man är tjej ska man inte ha ngn koll.. *Fnys* Också varit med om liknande.. Hoppas att bilproblemet löser sig!

Postat av: Carina

Publicerad 2007-10-24 08:16:25

Haha fan vad roligt! "du hör väl vad jag säger"... expert på bilar.=) Män i verkstan, fy bubblan. Jag har stött på många jobbiga typer och blivit lurad bara för att jag inte kan något. ARGH...

Postat av: Marie

Publicerad 2007-10-24 20:40:32

"Ja, det var bra så, Gubbstrutt!" borde du ha sagt! Hoppas Aset håller tills ni kan köpa er ett annat åk.

Postat av: E..

Publicerad 2007-10-29 23:08:18

Vadå fantisera New York???mutter..
Envackerdagskajagditochdomsomföljermedföljermedpunktslut! Eller nå sånt..Nåh, ja hör(läser) att de går lika bra för er med bilen som med mig och spara till reskassan..
Tummen upp vettja!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela