HemmahosMalin

-Jorå... om familjelivet i vårat hus och om alla dagdrömmarna.

Pysselkväll 2007

Publicerad 2007-11-30 11:58:04 i Allmänt,

Japp, då var årets pysselkväll avverkad. Kvällen inleddes med det återkommande samtalsämnet; nämligen vår pappersstake med fårlurv...Huruvida den nu kommer att hamna i fru Danells köksfönster eller inte, det återstår väl att se, men jag tror att hon kör på mässingstakar i stället...Hahahaha! (fy vad jag är sjuk...)

Nåväl efter att ha skrattat ihjäl sig halvt åt det, så fikade vi av godsakerna... Chokladsnittar, pepparkaka med hjortrongèlè, Tobleronekaka, glögg, Pentiks julkaffe och must...

                   Gott gott...

Det pysslades, skvallrades och var en allmänt hög fnissfaktor hela kvällen... Systrarna sisters var no värst..haha...

image45


Carinas smällkaramell var rätt kul...(men den blev kanonfin i slutänden..)

image46

Tur det finns saxar :-)

image47

Eini kämpade på med sin ängel, snyggt jobbat, den blev ju superfin!

image48 

Marre testade nya julfrisyren, eller hur var det nu?

image49 Snyggmuggarna!

Själv plågade jag Maries symaskin... Det som skulle bli vackra julgranshjärtan, blev mer som snasformade hmmm...Konstigt, vad var det i glöggen egentligen...Hick...

image50


Nåväl, supertrevlig kväll, bruuds!! Det måste vi ju göra om. Luftstep-upen var den bästa, sitter och flabbar fortfarande jue... Marie, Du borde bli Stå-uppare ju!

Idag faller domen för skrothögen där ute på uppfarten, går den igenom besiktningen eller inte? Spännande...men en sak vet jag då i alla fall..Blir det stopp där, då åker fanskapet till Audi-himmelen...eller Lule-skroten...(hur man nu ser på saken...)  för kvar i min ägo..kommer den knappast att vara isf...

Wish me good luck everybody.....

// tjipp tjopp...schnopp...

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-11-30 20:05:59

Ja, det blev en hel del flum...men roligt var det! Fina saker alla gjorde också.

Det gick ju bra för "fanskapet" också...inte såå dyrt den här gången. Grattis!

Postat av: Carina

Publicerad 2007-11-30 20:36:29

Ja det var mycket trevligt! Gott också med allt fika... allt för gott... =)

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-11-30 22:25:35

Schnopp och glöggkopp....det var hur kul som helst igår! Tack och hej din roliga tjej!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Välkommen till min sida. Här får du hänga med på ett hörn i mitt liv. Här delar jag med mig av vad som händer hemma i vårat hus såsom hemmaprojekt, funderingar, inredningsdrömmar, bli-hälsosam-försök, familjeliv och annat. I min familj har vi mig, maken och vår dotter.. Mycket har hänt sedan jag startade bloggen för 7 år sedan! Både i stort och smått... Välkommen in att kika! Lämna gärna ett litet avtryck innan du går / Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela